خدمات نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کیش کاملا رایگان است

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۱:۵۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۴۸۰۸
خدمات نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کیش کاملا رایگان است
اختصاص 98 هزار تخت قرنطینه در هتل‌ها و خوابگاه‌ها برای مبتلایان کرونا، طرح شهید سردار قاسم سلیمانی در سراسر کشور به اجرا در آمد و این در حالی است که جزیره کیش تقریباً از همان ابتدای اپیدمی این بیماری، نقاهتگاهی در یکی از هتل‌های کیش برای نگهداری بیماران در نظر گرفته شده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسئول نقاهتگاه کووید ۱۹ جزیره کیش در تشریح خدمات نقاهتگاه مخصوص بیماران مبتلا به کووید19 گفت: بیمارانی که در این نقاهتگاه نگهداری می‌شوند افرادی هستند که عمدتاً در ابتدا بدحال بوده و در بیمارستان پذیرش شده بودند و پس از سپری کردن مراحل درمان به نقاهتگاه کیش و یا به قرنطینه خانگی انتقال داده می‌شوند.

شاملو افزود: تمامی مراحل خدمات رسانی به صورت تلفنی صورت گرفته و علائم بیمار به پزشک مربوطه انتقال داده شده و بسته به دستوری که پزشک ارائه می‌دهد در صورت نیاز به تجویز داروی مورد نیاز آن را در اختیار بیمار قرار می گیرد. ما نیز بر روی بحث مصرف به موقع داروی بیماران نظارت داشته و اینکه عکس العمل آن‌ها نسبت به داروها چگونه بوده و روند بهبودی بیماران را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم. و در صورت نیاز به مشاوره مجدد و یا ویزیت حضوری پزشک و اقدامات لازم در این خصوص صورت می‌پذیرد.

وی در خصوص مدت زمان نگهداری بیماران مبتلا به کووید 19 در نقاهتگاه کیش عنوان کرد: طبق دستورالعمل و قاعده‌ای که وجود دارد از زمانی که افراد تست کرونا را انجام می‌دهند از روز بعد از تست، به مدت 14 روز به صورت خانگی و یا در نقاهتگاه در قرنطینه به سر می‌برند.

شاملو ادامه داد: افرادی که شرایط قرنطینه خانگی را دارند با بازدید و تایید همکاران ما از محل قرنطینه به محل انتقال داده می‌شوند و اگر شرایط مناسب نبود به عنوان مثال در شرایط خانگی افراد دیگری در محل نیز حضور داشتند و احتمال ابتلای آن‌ها وجود دارد توصیه می‌کنیم که دوران قرنطینه خود را در نقاهتگاه سپری کنند.

این مقام مسئول با شاره به روند درمان بیماران تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد، اگر بیماران نیاز به داروی تخصصی داشته باشند و برای روند درمان و بهبود بیماری آن‌ها لازم باشد معمولا این افراد باید دوره درمان خود را در بیمارستان سپری کرده و فقط برای طی دوران نقاهت به نقاهتگاه مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: اگر بیماری حال مساعدی داشته و پس از تست به نقاهتگاه مراجعه نموده و امکان دارد که در زمان حضور در نقاهتگاه حال وی وخیم شده و یا شرایط وی تغییر کرده و نیاز به درمان جدی‌تر و تخصصی تر داشته باشد بلافاصله شرایط انتقال وی را مهیا نموده و پس از دستور پزشک برای انتقال بیمار و طی دوره درمان در آنجا سریعاً اقدامات لازم برای انتقال بیمار صورت خواهد گرفت.

مسئول نقاهتگاه کووید 19 جزیره کیش افزود :کلیه خدماتی که در نقاهتگاه جزیره کیش به بیماران مبتلا به کرونا ارائه می‌شود رایگان بوده و تا امروز هیچ هزینه‌ای در این خصوص از بیماران دریافت نشده است و تمامی هزینه‌ها بر عهده سازمان منطقه آزاد کیش می‌باشد.

شاملو ادامه داد: در جزیره کیش تنها یک هتل به نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص داده شده است و این قسمت از مجموعه هتل کاملاً جدا می‌باشد.

وی گفت: بیمارانی که در این محل نگهداری می‌شوند اساساً ناقل بیماری شناخته می‌شوند و احتمال سرایت بیماری از آن‌ها وجود دارد ولی با تمهیداتی که ما در این مکان در بحث دفع زباله‌های عفونی و ضدعفونی محوطه و اتاق‌ها پس از خروج بیماران کاملاً کنترل شده است و تمامی استانداردها در این مکان رعایت می‌شود.

شاملو خاطر نشان کرد: بیماران در در این نقاهتگاه در اتاق خود به سر برده و در یک زمان معین برای هواخوری به محوطه نقاهتگاه انتقال داده شده و پس از زمان لازم مجدداً به اتاق‌ها منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: پیش از اینکه این دستورالعمل‌ها در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی وزارت بهداشت به مراکز بهداشت ابلاغ گردد، مرکز توسعه سلامت کیش به عنوان پیشگام در کشور تمام این طرح را درحال اجرا داشت و از تاریخ سوم فروردین سال جاری نقاهتگاه جزیره کیش فعالیت خود را آغاز نموده و تا امروز روند کار خدمات رسانی خود را همچنان ادامه می‌دهد.

شاملو اظهار کرد: لازم می‌دانم تا در اینجا از سازمان منطقه آزاد کیش تشکر لازم را داشته باشم. نقاهتگاه کیش از زمان افتتاح با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و با مساعدت و همراهی دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش تقبل نموده و تمامی هزینه‌هایی را که در این نقاهتگاه انجام می‌شود توسط سازمان پرداخت می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز