رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

مهلت ۱۵ روزه دستگاه قضایی برای ترخیص کالا‌های اساسی از گمرک شهید رجایی بندرعباس

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۱:۳۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۶۵۸۷
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با صدور دستور قضایی برای ترخیص و تعیین تکلیف کالا‌های اساسی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ۱۵ روز مهلت تعیین شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی صالحی با حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ضمن ارزیابی کالا‌های اساسی موجود در این مجموعه، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند ترخیص و تعیین تکلیف و عرضه به موقع اقلام ضروری با هدف کنترل بازار صادر کرد.

وی همچنین با حضور در انبار‌های کالا‌های اساسی ضمن بازدید از محموله‌های روغن، برنج، کود شمیایی و لاستیک خودرو‌های سنگین، وضعیت اقلام دپو شده را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید تأکید کرد: اداره کل استاندارد باید ظرف پانزده روز نظر خود را در مورد کالا‌های اساسی، خصوصاً لاستیک ماشین آلات سنگین اعلام نماید و این کالا‌ها در مدت زمان کوتاهی ترخیص شوند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت برخی کالا‌ها و گرانی‌های روزافزون موجب کوچک شدن سفره مردم و کاهش توان خرید کالا‌های اساسی شده است که چاره اندیشی فوری در این خصوص را می‌طلبد.

صالحی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم کنترل گرانی ها، خاطرنشان ساخت: در راستای کنترل بازار و مقابله با گرانی‌ها در جلسه‌ای با حضور مسئولین قضایی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصمیمات لازم به منظور مبارزه با قاچاق و شتاب بخشی به ترخیص کالا‌های اساسی اتخاذ شده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: برای آن دسته از صاحبان کالا که اقلام وارداتی آن‌ها در انبار‌ها دپو شده و اقدامی در خصوص ترخیص آن انجام نمی‌دهند نیز مهلت پانزده روزه تعیین شده تا نسبت به ترخیص محموله هایشان اقدام کنند.

وی یادآور شد: رویکرد مسئولین قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالا‌های اساسی علی الخصوص گندم، برنج، دانه‌های روغنی، لاستیک خودرو، روغن و اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است.

صالحی تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده همچنین مقرر شده است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با تأمین به موقع کامیون‌ها و تانکر‌های مخصوص حمل روغن، نسبت به بارگیری و انتقال محموله‌های روغن وارداتی از انبارها، همکاری و مشارکت فعال نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز