استاندار هرمزگان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد:

رشد ۷۶ درصدی اعتبارات عمرانی هرمزگان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۰۸:۵۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۷۵۸۸
رشد ۷۶ درصدی اعتبارات عمرانی هرمزگان در لایحه بودجه ۱۴۰۰
استاندار هرمزگان با بیان اینکه رشد بودجه عمرانی به تناسب رشد درآمدهای استان در بودجه سالانه، همواره از دغدغه های مردم، نخبگان و رسانه های استان بوده است، افزود: با مجموعه هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده، اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده با 76درصد رشد همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان،  فریدون همتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تشریح وضعیت منابع ومصارف کشورو استان در لایحه بودجه سال 1400، گفت: تکلیف درآمدی استان پنج هزار و 565میلیارد تومان است که رتبه هفتم بین استان های کشور را در لایحه بودجه به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه رشد بودجه عمرانی به تناسب رشد درآمدهای استان در بودجه سالانه، همواره از دغدغه های مردم، نخبگان و رسانه های استان بوده است، افزود:  با مجموعه هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده، اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده با 76درصد رشد همراه شده است که بر همین اساس یک‌هزار و794میلیارد تومان علاوه بر ردیف های اعتباری ملی مثل توسعه سواحل مکران که 1000میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه برای آن پیش بینی شده است به استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

همتی، عنوان کرد: از اعتبار یک هزار میلیارد تومانی توسعه سواحل مکران، 60درصد آن به هرمزگان تخصیص پیدا می کند.

استاندارهرمزگان همچنین از رشد 62درصدی هزینه های جاری استان در سال آینده خبر داد و گفت: 619میلیارد تومان از ردیف ملی و 24درصد اعتبارات استانی برای هزینه های جاری هرمزگان پیش بینی شده است که رتبه دوم از نظر رشد منابع را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن اظهار امیدواری برای برطرف شدن موانع و فروش نفت به میزان پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده، بیان داشت: بر اساس بودجه پیش بینی شده برای استان و در صورت تخصیص 100درصدی اعتبارات، شاهد تحولات بزرگ در حوزه زیرساختی در کل مناطق استان خواهیم بود که به تبع آن بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا خواهد کرد و تجمیع منابع دولت و بخش خصوصی، شتاب چرخ تولید و اقتصاد در استان را مضاعف خواهد کرد.

همتی با اشاره به افزایش فضاهای بهداشتی و درمانی در استان، گفت: طی سه سال اخیر در زمینه احداث خانه های بهداشت، توسعه فضاهای بیمارستانی و اورژانس، گام های بزرگی از سوی دولت برداشته شده که عمده این فضاهای بهداشتی و درمانی تا پایان سال جاری در اختیار مردم هرمزگان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: زمان پیش بینی شده برای ساخت بیمارستان بین سه تا پنج سال بود اما با تمرکز بر روی این پروژه مهم و پیگیری های انجام شده، 175میلیارد تومان اعتبار جدید علاوه بر دو اعتبار قبلی پیش بینی شده در لایحه بودجه به این پروژه تخصیص پیدا کرد و با تأمین تجهیزات و نیروی انسانی این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت،  تا پایان سال جاری این بیمارستان بزرگ و تخصصی در اختیار بخش درمان و مردم شریف هرمزگان قرار خواهد گرفت.

همتی اضافه کرد: با بهره برداری از پروژه های درمانی استان تا پایان سال 1400، نیازهای تخصصی درمانی هرمزگانی ها رفع خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین با تأکید بر اهتمام دستگاه های اجرایی استان بر تأمین منابع مالی خود از منابع گلوبال کشور، تصریح کرد: سرعت توسعه در شاخص های مختلف در استان با توجه به شرایط تحریم های همه جانبه و ظالمانه و محدودیت های حاصل از کرونا در همسنجی با دوره های قبل نه تنها قابل قیاس نیست بلکه بسیار بیشتر از سال های گذشته است.

وی افزود: به لطف توجه ویژه رهبرمعظم انقلاب، دولت، مسئولان دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و همراهی همه اقشار مردم، حجم عظیمی از فعالیت های عمرانی و توسعه ای در استان شکل گرفته و در حال انجام است و هر یک از شهرها و روستاهای استان هرمزگان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

صالح دریانورد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز با اشاره به تخصیص منابع اعتباری به استان در حوزه پروژه های عمرانی و درمانی، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار با پیگیری ویژه استاندار هرمزگان، رتبه اعتبارات عمرانی هم ردیف و متناسب با رتبه درآمدی استان پیش بینی شده است.

وی افزود: بر اساس تکلیف درآمدی پیش بینی شده استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰، هرمزگان بین استان های کشور رتبه هفتم را دارد که در حوزه عمرانی نیز با رشد قابل قبول اعتبارات پیش بینی شده در این بخش، هرمزگان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

نظر شما