ایزوایکو کانون اتصال علم و صنعت

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۹:۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۸۲۰۶
ایزوایکو کانون اتصال علم و صنعت
تفاهم‌نامه‌ای اجرایی میان مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان و شرکت توسعه کسب‌وکارهای دریایی بادبان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد بستری مناسب برای توسعه مجموعه‌های دانش‌بنیان کشور و همچنین تعامل هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه باهدف رشد و تعالی روزافزون صنعت دریایی در کشور به امضا رسید.

این جلسه با حضور «حمید رضائیان اصل» مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، «عمادالدین کبابی» رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان و «مازیار فرمانی» عضو هیئت‌مدیره شرکت توسعه کسب‌وکارهای دریایی بادبان برگزار شد.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، گفت: طراحی، ساخت، نظارت و تحویل انواع شناورها مطابق با نقشه‌های تائید شده با همکاری پارک علم و فناوری هرمزگان ازجمله محورهای این همکاری است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قراردادی مشترک میان انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان و ایزوایکو با موضوع نوسازی شناورها ادامه داد: مجری این قرارداد شرکت ایزوایکو است و ما امیدواریم در کنار هم در جهت ارتقای صنعت دریایی و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه گام برداریم.

هدف ما پیشرفت روزافزون صنعت دریا و توسعه دریا محور است و اجرای این تفاهم‌نامه منجر به تولید دانش فنی یا یک دستاورد تحقیقاتی در این راستا خواهد شد.

ایزوایکو با بهره‌گیری از تمام امکانات خود ازجمله نیروی متخصص در طراحی و ساخت انواع شناور، کارگاه‌های منحصربه‌فرد تعمیراتی، انبارهای مسقف و روباز و همچنین حوض‌های خشک، هرگونه همکاری و مشارکت را در تأمین امکانات، قطعات و تجهیزات موردنیاز را در راستای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه ارائه خواهد داد.

مدیر گروه طراحی ساخت و تعمیر شناورهای متوسط نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: شناورهای «رورو-پسینجر» و «جنرال کارگو»که فاز نخست طراحی آن را با همکاری مشترک انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان آغاز کرده‌ایم؛ نسل جدیدی از پروژه‌های حوزه‌ی مسافربری و حمل‌ونقل دریایی است که برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود.

مجموعه بادبان می‌تواند به‌عنوان یک همکار در کنار مجموعه ایزوایکو در حوزه‌هایی که در چارچوب این تفاهم‌نامه است همکاری نماید تا در کنار هم بتوانیم به دستاوردهای عظیمی دست‌یابیم.

 

نظر شما