استاندار هرمزگان:

از حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی بندر شهیدرجایی حمایت می‌کنیم

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۲:۵۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۸۹۷۵
از حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی بندر شهیدرجایی حمایت می‌کنیم
استاندار هرمزگان گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در استان هرمزگان خواهیم بود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در آیین امضای ۶ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بندر شهید رجایی، اظهارداشت: این اقدامات گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به توانمندی داخلی است.

وی با بیان اینکه مزیت‌های بندر شهید رجایی برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است، یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با داشتن ظرفیت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، دسترسی به آب‌های آزاد و زیرساخت‌هایی مناسب، از مزیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

استاندار هرمزگان گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در استان هرمزگان خواهیم بود و نسل جدید بنادر در بندر شهید رجایی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه مدیریت هرمزگان در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران، ادامه داد: ضمن استقبال از حضور سرمایه‌گذاران در استان، تسهیلات و شرایط مناسب را برای فعالیت آنها فراهم می‌کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی هرمزگان، بیان داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان بیش از ۵۰ درصد است، در حالی که متوسط کشوری این نرخ، ۳۹ درصد است.

گفتنی است؛ امروز با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، ۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی به امضا رسید.

۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی شامل قردادهایی چون سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون یورو در زمینه "احداث کارخانه روی، سرب، منگنز و مس"،  "احداث و توسعه کارخانجات لوازم جانبی، توسعه و تجمیع کارخانجات صنعتی"، "احداث پالایشگاه آلومینا، راه‌اندازی و تأمین مالی پروژه‌های صنایع از طریق صندوق بورسی" و "احداث کارخانجات کانتینر‌سازی" اجرایی و عملیاتی است. 

 

نظر شما