آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان هرمزگان تا ۹ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۸:۴۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان هرمزگان تا ۹ دی ۹۹
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ثبت ۴۸ ساعت بدون فوتی کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فاطمه نوروزیان اظهار داشت: آخرین آمار ثبت شده فوتی کرونا در هرمزگان مربوط به روز شنبه ششم دیماه با ۲ مورد است که مجموع فوتی های کووید ۱۹ در استان به ۹۶۳ نفر رسید.

وی شمار مبتلایان بستری کرونا در بیمارستان های هرمزگان را ۱۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار ۳۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۱۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رعایت پروتکلهای بهداشتی و اعمال محدودیت های کرونایی، شاهد کاهش ۱۰ درصدی موارد بستری و ۵۰ درصدی موارد فوتی کرونا در هرمزگان در هفته اول دیماه نسبت به هفته قبل تر بودیم.

نوروزیان ابراز داشت: براساس پایش های صورت گرفته از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت تمام شهرستان های هرمزگان زرد است و فعالیت مشاغل و محدودیت های کرونا نیز بر مبنای همین وضعیت است.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حال حاضر همه اصناف به جزو صنف های گروه چهار می توانند فعالیت کنند ، اما محدودیت های تردد درون شهری همچنان پابرجا بوده و در همه شهرهای زرد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح آمد و شد وسایل نقلیه ممنوع است.

نوروزیان در خصوص برگزاری مراسم در ایام فاطمیه با توجه به وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان، گفت: تصمیم گیری در این خصوص بر عهده ستاد مقابله با کرونا است که براساس آخرین اطلاع رسانی صورت گرفته،تا به این لحظه مجوزی برای برگزاری هیچ مراسمی در این ایام صادر نشده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: اگرچه در هفته اخیر شاهد کاهش شمار مبتلایان و بستری های کرونا در استان بودیم، اما شرایط بسیار حساس و ناپایدار بوده و از مردم خواستاریم همچنان رعایت پروتکلهای بهداشتی را با جدیت هر چه تمام ادامه دهند.

نوروزیان اظهار داشت: مهمترین مساله در جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع ها و دورهمی های خانوادگی و شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون مایع یا ضدعفونی با الکل ۷۰ درصد است.

این مقام مسوول از توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های هرمزگان با قیمت مصوب دولتی ۴۲۰ هزار ریال خبر داد و گفت: مردم برای آگاهی از لیست داروخانه های مجاز توزیع کننده این واکسن با قیمت دولتی به سایت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مراجعه کنند.

 

نظر شما