امداد رسانی از زمین تا دریا

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۰:۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۵۵۷۹
امداد رسانی از زمین تا دریا
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از انتقال دو بیمار، از جزیره قشم به بندرعباس به وسیله شناور اورژانس دریایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین قاسمی گفت: پیرو درخواست بیمارستان قشم مبنی بر انتقال بیمار، آقای 42 ساله با مشکل مسمومیت با الکل متانول و کاهش سطح هوشیاری، جهت بستری در سرویس فوق تخصص توراکس، بیمار به فوریت همراه با تیم فوریت های پزشکی با شناور اورژانس دریایی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد. بلافاصله بعد از اتمام مأموریت اول ،  شناور اورژانس دریایی مجدداً جهت اعزام یک بیمار آقای 47 ساله با مشکل خونریزی فعال معده و سابقه سیروز کبدی، که حدوداً یک ساعت قبل توسط آمبولانس زمینی پایگاه شهری قشم به بیمارستان منتقل شده بود، با توجه به وخامت حال بیمار و نیاز به انجام عمل اورژانسی، مجدداً عازم بیمارستان شهید محمدی بندرعباس شد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش ارزنده تکنسین های شاغل در اورژانس به ویژه تکنسین های پایگاه اورژانس دریایی، افزود: طی ۹ ماهه سال جاری، 62 بیمار از جزیره قشم و 110 بیمار از جزیره هرمز، توسط شناور اورژانس دریایی جزیره به مراکز درمانی مجهزتر در بندرعباس منتقل شدند.

قاسمی افزود: اورژانس استان در حال حاضر سه شناور آمبولانس دریایی فعال و دو شناور پشتیبان در اختیار دارد.

این شناورها (آمبولانس‌های دریایی) مجهز به ICU و تجهیزات کامل بیمارستانی هستند که در شرایط آب و هوایی نامناسب هم انتقال بیمار به مرکز استان را در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر خواهند کرد و امکان انتقال 5 تا 7 بیمار به صورت همزمان را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز