ضرورت ترویج ورزش در میان کارگران بنگاه‌های اقتصادی استان

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۹:۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۷۵۱۰
ضرورت ترویج ورزش در میان کارگران بنگاه‌های اقتصادی استان
مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، با تاکید بر ضرورت ترویج ورزش در میان کارگران بنگاه های اقتصادی استان، گفت: وظیفه و هدف فدراسیون ورزش های آماتوری کارگری توسعه و ترویج ورزش در میان کارگران و شاغلین در بنگاه‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هادی ابراهیمی در مراسم اهدای احکام روسای انجمن های ورزشی کارگران ضمن تشکر از تیم قبلی در هیات ورزش کارگران استان گفت: هدف‌اصلی از ورزش کارگری توسعه ورزش قهرمانی نیست، بلکه وظیفه و هدف ترویج ورزش در میان کارگران و شاغلین در بنگاه‌های اقتصادی است که هم موجب افزایش بهره وری و ایجاد فضای نشاط و انگیزه شغلی می شود و هم کنار آن می توانیم با ایجاد سلامت در کارگران در حوزه ورزش قهرمانی هم فعالیت کنیم.

وی اضافه کرد: فدراسیون ورزش کارگری با توسعه و ترویج ورزش از لحاظ کمی و کیفی قصد دارد علاوه بر اینکه تعداد کارگران ورزشکار بیشتر شود کیفیت و تنوع بخشی به ورزش در ابعاد مختلف هم وجود داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: قصد داریم با تیم جدید در هیات ورزش های کارگری استان سه هدف اصلی ترویج ورزش کارگری در میان کارگاهها،بنگاهها و شرکت ها، توسعه زیر ساخت ها و اعزام تیم ها به مسابقات مختلف را دنبال کنیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: راه اندازی استخر ورزش کارگران که حدودا ده سال است طرح آن بلاتکلیف مانده و تاکنون تقریبا ۳۰ درصد کار پیش رفته است از دیگر اهداف این اداره می باشد که با پیگیری های انجام شده است.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان توانست بودجه ای را برای این کار به خود اختصاص دهد و با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم بتوانیم با کار شبانه روزی در ۶ماه آینده این استخر را افتتاح کنیم.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت توسعه رشته های ورزشی کارگران خاطر نشان کرد: همچنین توسعه ورزش های ساحلی از دیگر برنامه هایی است که در استان دنبال می شود و قصد داریم در شهرستان خمیر یک مجتمع ورزش های آبی و ساحلی برای کارگران فراهم کنیم.

فرشید اوسپید رییس هیات ورزش کارگران استان استان نیز در این مراسم اظهار داشت: با حمایت های ویژه مدیر کل توانستیم دفتری در شأن هیات ورزشی کارگران در اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی داشته باشیم و نسبت به افتتاح حساب بانکی برای هیات اقدام تا بتوانیم منابعی را از گروه ها و ارگان های مختلف جذب کنیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه توانستیم رشته های زیر مجموعه ورزش کارگری را در استان هرمزگان گسترش دهیم .

اوسپیدی خاطر نشان کرد: استان هرمزگان پتانسیل بسیار ویژه ای در عرصه کارگری در شرکت ها،کارخانجات و ارگان های مختلف دارد که با همت روسای انجمن ها و برنامه های پیش رو می توانیم بطور ویژه به جامعه کارگری خدمت کنیم و با همکاری و همدلی می توانیم در آینده جایگاه ویژه ای برای ورزش کارگری رقم بزنیم.

 

نظر شما