با قول مساعد کنسول هند در بندرعباس:

ارتباط تجار هرمزگانی با بازرگانان هندی برقرار می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰:۳۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۷۵۵۲
ارتباط تجار هرمزگانی با بازرگانان هندی برقرار می شود
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس، از برقراری ارتباط دو سویه بین فعالان اقتصادی استان هرمزگان و بازرگانان هندی با قول مساعد کنسول هند در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا صفا در دیدار با کی سودهاکاران کنسول هند در بندرعباس  اظهار داشت: استان هرمزگان با دارا بودن شبکه حمل و نقل دریایی ،ریلی ، جاده ای و هوایی از توانمندی بالایی برای گسترش روابط تجاری با هند برخوردار است.

وی با اشاره به ظرفیت های توسعه روابط تجاری بین هرمزگان و هند اظهار داشت: هرمزگان ظرفیت های متعددی برای گسترش روابط تجاری با هند دارد و امید است با برقراری ارتباط بین بازرگانان هرمزگان و هند شاهد افزایش تعاملات تجاری استانمان با هند باشیم.

صفا ادامه داد: با توجه به قدمت بالای فرهنگ و همچنین روابط تاریخی و دیرینه ایران و هند، این  دو ملت از روابط فرهنگی و تاریخی خوبی با هم دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس تصریح کرد: استان هرمزگان توانایی و ظرفیت بسیار زیادی برای تقویت ارتباط دو کشور ایران و هند دارد.

صفا همچنین از تلاش های شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس به پاس تلاش های شبانه روزی برای حمایت و مساعدت در اتصال اتاق بازرگانی بندرعباس به کشورهای هدف قدردانی نمود.

کی سودهاکاران کنسول هند در بندرعباس نیز در این دیدار با بیان اینکه کشور هند و استان هرمزگان ارتباط خوبی با یکدیگر دارند، بیان داشت: ما می توانیم با در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز تجار هرمزگانی ارتباط آنها را با بازرگانان هندی برقرار کنیم.

وی بیان داشت: کشور هند بالاترین رشد اقتصادی را داشته و چرخه صنعتی این کشور در حال تکمیل شدن است و با توجه به نزدیکی مسیر دریایی ایران و این کشور تجار می توانند از ظرفیت های موجود در این کشور نهایت استفاده را ببرند.

کنسول هند بیان داشت: کشور هند نیاز زیادی به محصولات معدنی از جمله پودر گچ، کربنات کلسیم، تولیدات دریایی و آبزیان دارد و در زمینه کودهای شیمیایی کشاورزی نیز این کشور به خاطر فعالیت‌های گسترده که در زمین‌های مستعد پهناور خود انجام می‌دهد از کشورهای پرمصرف است و بنابراین به تولیدات ایران در این زمینه نیازمند است.

وی بیان داشت: هند از بین مشتریان خرمای ایران بزرگ‌ترین خریدار است و به‌طور مستمر هرساله میزان قابل‌توجهی خرما از ایران به کشورش وارد می‌کند و با واردات سالانه ۵۰۰ هزار تن خرما از بزرگ واردکنندگان این محصول در جهان است.

کنسول هند در بندرعباس بیان داشت: امید است بتوانیم با کمک اتاق بازرگانی بندرعباس بتوانیم روابط تجاری هند را با استان هرمزگان به سطح قابل قبولی برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز