معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

ضرورت تلفیق فرهنگهای سنتی و مدرنیته در عصر جدید

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۸۶۷۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: نباید از ظرفیت مردم در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش غافل شد چون رمز موفقیت این انقلاب مردم هستند و تفاوت انقلاب ما با دیگر انقلاب های جهان، همراهی مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی هدف از حضور در آموزش و پرورش استان هرمزگان را نظارت برشمرد و گفت: عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته، نظارت است و هرجا نظارت مستقیم و غیر مستقیم به صورت مستمر وجود داشته باشد، شاهد پیشرفت در امور خواهیم بود.

وی افزود: بیماری کرونا علاوه بر تهدید یک فرصت بود چون تغییر برخی فرهنگها در شرایط عادی مشکل بود ولی با آمدن بیماری کرونا، فرهنگ رعایت بهداشت، فاصله گذاری، آموزش مبتنی بر فضای مجازی، نادیده گرفتن مراسمات اداری و مردمی، حذف برخی سنت های نادرست که زمینه ساز صرف هزینه زیادی به خانوداه ها بودند، رواج پیدا کرد.

رئوفی با بیان اینکه بنده به واسطه مدرس بودن اخبار آموزش و پرورش را مشتاقانه دنبال می کنم، اظهار داشت: علاوه بر کمک دستگاهها و نهادها نباید از ظرفیت مردم در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش غافل شد چون رمز موفقیت این انقلاب مردم هستند و تفاوت انقلاب ما با دیگر انقلاب های جهان، همراهی مردم است.چون محبت رهبر انقلاب و کارگزاران انقلاب در دل مردم است و مردم قلبا کمک می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: روش های آموزشی باید به صورت تدریجی تغییر پیدا کند و در این تغییرات باید سعی شود فرهنگ آموزش مدرنیته با سنتی تلفیق شوند. یعنی هم سنتها باید حفظ کنیم و هم از علم مدرن استفاده کنیم.

رئوفی به ظرفیت آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات پیش رو و نقش تعیین کننده این دستگاه در حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی اشاره کرد و اظهار داشت: اختلافات نظری، فکری و سلیقه ای در همه مناطق دنیا وجود دارد ولی این اختلاف سلیقه ای نباید موجب گسست شود. بلکه وجود همین اختلاف سلایق است که موجب رشد جامعه را فراهم می آورند.

 به گفته این مسئول، کار ما مبتنی بر اخلاق است و باید تلاش کرد اخلاق در جامعه گسترش پیدا کند و با توجه و تمرکز به تربیت انسانی دانش آموزان به جای پرورش محفوظات صرفا درسی، اخلاق را در نسل آینده کشور ترویج داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز