رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خبر داد:

خسارت بیش از ۶۸۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۸۶۹۸
خسارت بیش از ۶۸۰  میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی
رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، گفت: ارزیابی خسارت وارده به محصولات کشاورزی سرمازده در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی باقرزاده همائی با اشاره به سامانه پرفشارسرد در مناطق جنوبی کشور به خصوص در استان هرمزگان اظهار کرد: متاسفانه طی یک هفته گذشته شاهد خساراتی به لحاظ سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطقی از شرق ، شمال و غرب استان بودیم.

وی با بیان اینکه بهره برداران بخش کشاورزی قبل از بروز سرما بایستی محصولات کشاورزان خود را تحت پوشش بیمه قرار می دادند، افزود: با هماهنگی های انجام شده اکیپ های ارزیابی غرامت بیمه ای به مناطق اعزام شدند و بررسی ها در حال انجام می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: سرمازدگی در مزارع گوجه فرنگی ، بادمجان، فلفل دلمه ای در شهرستانهای میناب و بخش مرکزی این شهرستان، مناطقی از بندرعباس، حاجی آباد ، پارسیان و رودان اتفاق افتاده است.

باقرزاده همچنین در خصوص غرامت بیمه ای اظهار کرد:  کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند ارزیابی غرامت محصولات کشاورزی آنها در حال انجام بوده و چرخه پرداخت غرامت بیمه ای برای آنها طی می شود.

این مسوول خاطرنشان ساخت: کشاورزان با توجه به سرمازدگی با کاهش عملکرد مواجه می شوند که ما امیدواریم محصولاتی که دچار سرمازدگی شده مجدد به چرخه تولید بازگردد و بایستی تمهیدات لازم در خصوص محافظت از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی انجام شود.

باقرزاده با بیان اینکه در حال حاضر کاهش دما در استان پایدار می باشد، افزود: مهمترین توصیه تغذیه ایی جهت محصولات کشاورزی محلول پاشی با اسیدهای آمینه همراه با پتاسیم می باشد.

وی همچنین استفاده از وسایل گرمایشی، آبیاری بارانی، آبیاری سطحی، پوشش درختان و استفاده از مه پاش را از روش های مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی اعلام داشت.

این مسوول ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان از سرما آسیب دیده است که خسارت مالی به کشاورزان استان بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

باقرزده همچنین تصریح کرد: ارزیابی از مزارع خسارت دیده کشاورزی توسط جهادکشاورزی انجام می شود و نتیجه به مدیریت بحران استانداری و در نهایت وزارت کشور ارسال می شود تا بعد از دریافت مصوبه هیات دولت اعتبارات لازم برای خسارت سرمازدگی محصوات کشاورزی تخصیص یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز