استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

تمامی ورودی های هرمزگان شدیدا کنترل خواهد شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۰:۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۵۳۷۹
استاندار هرمزگان گفت: محدودیت شدید تردد برای جلوگیری از مسافرت های غیرضروری و ممانعت از ورود گردشگر و خودروهای غیربومی به هرمزگان از این هفته تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تردد خودروهای غیر بومی در هرمزگان محدود و ورودی هر شهرستان به شدت کنترل خواهد شد، عنوان کرد: محدودیت شدید تردد برای جلوگیری از مسافرت های غیرضروری و ورود گردشگر به هرمزگان در راستای پیشگیری از بیماری کرونا از این هفته آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، ورودی های استان به شدت کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: صداوسیما و رسانه‌ها نسبت به بازدارندگی از ورود مسافران و گردشگران و اقناع سازی افکار عمومی جهت جلوگیری از ورود آنها، با تولید محتوا اقدام کنند.

استاندار هرمزگان افزود: آموزش مستمر پیشگیری از بیماری کرونا محور اصلی کار شورای اطلاع رسانی استان، دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌ها به خصوص صداوسیما باشد و اطلاع رسانی کافی در خصوص بسته بودن ورودی های هرمزگان بر روی مسافران غیرضروری در سطح کشور صورت گیرد.

همتی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی در هرمزگان برای جلوگیری از ورود مسافران غیرضروری شدیدا کنترل خواهد شد و فرمانداران در شهرستان‌ها باید نظارت لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در کمیته‌ای چگونگی وضعیت تردد و کنترل مسافران را بررسی کنند، گفت: سفر ضروری به استان هرمزگان نیز مشروط به ارائه گواهی تست منفی از مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تجمعات در هرمزگان بدون هماهنگی و کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی ممنوع است، خاطرنشان کرد: ورود خودرو به ساحل، نصب چادر در پارک ها و سواحل هرمزگان و رفت و آمد به روستاها جهت تفریح ممنوع است.

همتی با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، بیان داشت: در هر مکانی که خدماتی ارائه می‌شود، مسئولان آن مجموعه موظف به نظارت و رعایت فاصله‌گذاری هستند.

وی اضافه کرد: بیماریابی به هنگام و شناسایی اطرافیان بیمار و قرنطینه آنها، به طور جدی مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان باشد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین صنایع و بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان موظف به خرید ماسک و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز خود از واحدهای تولیدی داخل هرمزگان و حمایت از تولیدکنندگان استان هستند.

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد، یادآور شد: اما با توجه به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر احتمال خیز جدید بیماری کرونا در هرمزگان، از مردم شریف هرمزگان می‌خواهیم تا به طور جدی همکاری و همراهی لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری را داشته باشند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

وی افزود: مادران باردار شاغل و کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای می توانند با اجازه مدیر دستگاه و اداره، به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام دهند.

 

نظر شما