مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور:

شیلات هرمزگان در حوزه  خدمات صیادی و  بنادر صیادی اقدامات خوبی داشته است

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۰۹:۲۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۳۱۷۹۶
شیلات هرمزگان در حوزه  خدمات صیادی و  بنادر صیادی اقدامات خوبی داشته است
مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، رئیس اداره فنی و مهندسی شیلات هرمزگان و مسئولان و کارشناسان شیلات استان و کشور از روند اجرای پروژه ها در بخشی از بنادر صیادی و عملکرد در این بنادر بازدید کردند. 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور در سفر دو روزه خود به استان هرمزگان از بنادر صیادی بندرعباس، اسکله صیادی شهیدباهنر بندرعباس، بندرصیادی درگهان، بندرصیادی رمچاه و بندرصیادی باسعیدو بازدید کردند.

سید مصطفی بهشتیان با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان در حوزه خدمات صیادی و  بنادر صیادی اقدامات خوبی داشته است تصریح کرد: با توجه به تلاش های صورت گرفته و  همچنین وضعیت خوب پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی خوشبختانه  شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای پروژه‌های بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور به ویژه در استان هرمزگان هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت 35 درصدی در پروژه عملیات تکمیلی بندر صیادی بندرعباس و رشد 38 درصدی پروژه تعمیرات اساسی اسکله صیادی شهیدباهنر بندرعباس گفت : با تکمیل این دو پروژه شاهد تسهیل در خدمات دهی به جامعه صیادی و ارتقای جایگاه بندری این دو بندر صیادی خواهیم بود.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور ارائه خدمات بندری به صیادان، ارتقای ایمنی در بنادر، ارتقای توجه به ایمنی در بنادر صیادی، نصب تجهیزات مدار بسته در راستای امنیت بنادر صیادی، توجه به فضای سبز و مبلمان بندری، ارتقای بهداشتی ،ایجاد زیر ساخت ها و فروشگاه ها در جهت رفاه صیادان و ... را از جمله خدمات قابل تحسین شیلات هرمزگان در خدمات رسانی به جامعه صیادی خواند.

بهشتیان در بازدید از پروژه احداث بازوی اصلی جدید و جمع آوری بازوی فرعی قدیم بندرصیادی رمچاه –قشم، گفت: خوشبختانه با همت و تلاش صورت گرفته در این پروژه احداث یک عدد موج شکن ضلع غربی به طول ۶۹۰ مترطول در منطقه رمچاه در حال حاضر باپیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی از تیرماه سال جاری در دست اقدام است که خوشبختانه رشد و پیشرفت خوبی داشته است.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور پروژه احداث ساختمان ها ، سایت پشتیبانی و تاسیسات برقی و مکانیکی بندرصیادی درگهان یکی از پروزه های مهم شیلاتی استان خواند و گفت: در حال حاضر اجرای ساختمان های حفاظت منابع ، سرایداری و سردرب ، سرویس بهداشتی ، لوله تور و طناب و امنیت پست برق و اتاق پمپاژ آب و زیرسازی و آسفالت محوطه انجام شده و بخشی از واحد سوخت رسانی و رمپ قایق ها بصورت نیمه تمام درحال اجرا است که امید است در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری کامل از این پروژه باشیم.

وی در بازدید از بندر صیادی باسعیدو با اشاره به اهمیت و قدمت این بندر صیادی و نیاز این بندر به لایروبی گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته، سازمان شیلات ایران طی انعقادقراردای با شرکت مهندسین مشاور در سال ۱۳۹۹ در حال حاضر در حال انجام مطالعات اولیه لایروبی است که در آینده ای نزدیک شاهد لایروبی این بندر خواهیم بود.

 بهشتیان همچنین در بازدید از بنادر صیادی استان از انعقاد قرارداد با مجریان بهره بردار بنادر صیادی  واگذار شده  (15 بندر صیادی) ،پیگیری تمدید مجوز تاسیس و ساخت و بهره برداری بنادر صیادی ، ابلاغ وپیگیری پرداخت تعرفه های بندری بر اساس دستورالعمل جدید سازمان شیلات ایران، پیگیری اجرای طرح HSE در بنادر صیادی از طریق جذب کارشناس متخصص و ... به عنوان اقدامات خوب و رضیات بخش شیلات هرمزگان در حوزه بنادر صیادی یاد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور تکمیل اسکله صیادی و ساختمانهای پشتیبانی و تاسیسات بندری بندر صیادی چیروئیه، تکمیل احداث جایگاه سوخت،سایبان قایقهای صیادی و تکمیل تاسیسات پشتیبانی بندر صیادی گوگسر، تکمیل نقشه های اجرایی اقدام و ساخت ساختمانهای پشتیبانی، دیوار پیرامونی و محوطه بندرصیادی کوه مبارک و  تحویل پانتوم (اسکله شناور) نصب شده در گرزه موج شکنی مردمی گرزه را از دیگر پروژه های شیلات هرمزگان در این حوزه خواند.  

در حاشیه این بازدید ها معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه خوشبختانه صید و صیادی در  استان هرمزگان همواره مورد توجه بوده است گفت: افتتاح و بهره برداری هرساله پروژه های متعدد در حوزه بنادر صیادی استان نشان از اولویت این اهمیت برای فعالیت های شیلاتی در هرمزگان دارد.

ابراهیم عالی زاده خاطر نشان شد: استان هرمزگان با برخورداری از چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی، بیش از 32 هزار نفر صیاد و صید سالیانه بالغ بر 313 هزار تن به عنوان قطب صیادی کشور همواره فعال بوده است.

در ادامه رئیس اداره فنی و مهندسی شیلات هرمزگان  افتتاح اسکله شناور بندر صیادی گرزه، بازار عمده فروشی ماهی در سیریک(گروک) و  احداث جایگاه سوخت کوهستک را از پروژه های قابل افتتاح شیلات در دهه فجر امسال خواند و گفت: ساماندهی و تکمیل بندر صیادی کنگ نیز در دهه فجر امسال آماده کلنگ زنی است.

کامی تدریسی  تصریح کرد:  خوشبختانه فعالیت ها عمرانی و فنی در بنادر صیادی رضیات بخش است اما با توجه به فرسایشی بودن بنادر و ماهیت بنادر ،بنادر صیادی استان پیوسته نیازمند بهسازی، مرمت و لایروبی است و این مهم نیز نیازمند تخصیص پیوسته بودجه و اعتبار است.

 

نظر شما