ضرورت ممنوعیت عرضه قلیان در رستوران ها و کافی شاپ ها در بندرعباس

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۰۹:۴۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۳۹۰۹
ضرورت ممنوعیت عرضه قلیان در رستوران ها و کافی شاپ ها در بندرعباس
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از تشدید بازرسی ها در بندرعباس خبر داد و گفت: با اصناف و مراکزی که اقدام به عرضه قلیان کنند یا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، برخورد قاطع خواهد شد و در صورت تکرار، این مراکز پلمب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالجبار ذاکری با اشاره به پلمب 8 واحد عرضه قلیان در شهرستان بندرعباس، افزود: گشت بازرسی مشترک سازمان‌های مرتبط، در روزهای اخیر اخطار لازم برای خاتمه فعالیت های غیر بهداشتی و رعایت دستورالعمل های بهداشت را داده بود؛ اما با توجه به عدم توجه به اخطار و ادامه فعالیت، توسط اکیپ های گشت و بازرسی سلامت محیط و اداره اماکن نیروی انتظامی با هماهنگی دادستان پلمب شدند.

وی بیان کرد: با توجه به ازدیاد قهوه خانه ها و قلیان‌سراها، استفاده از قلیان مشترک و همچنین عدم رعایت بهداشت فردی، احتمال شیوع این ویروس در این اماکن بسیار بالاست.

ذاکری عنوان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت کلیه اماکن عمومی پرخطر از جمله قلیان سراها ممنوع شده و اکیپ های مشترک بازرسی از این اماکن تشکیل و به وظیفه خود عمل می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به خیز جدید بیماری کرونا ویروس در کشور گفت: لزوم پیشگیری از این روند، در اولویت برنامه‌های بهداشت و سلامت کشور قرار دارد. 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حضور در محیط‌ های جمعی و شلوغ، تماس با اشیاء و محیط‌ های آلوده باعث انتقال سریع این ویروس می‌شود و جدا از تأثیر مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی بر تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری‌ها، استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر این بیماری را نیز به همراه دارد.

ذاکری ضمن تأکید نظارت بر رعایت ممنوعیت عرضه قلیان در مراکز غذایی و اماکن عمومی اظهار کرد: عرضه قلیان در بندرعباس ممنوع است و با عرضه کنندگان قلیان برخورد قاطع و مراکزشان پلمب می‌شود.

وی در خصوص فعالیت 20 اکیپ نظارتی از اصناف، کافی شاپ ها، چایخانه ها و رستوران ها در ماههای بهمن و اسفند گفت: با توجه به لزوم رعایت ممنوعیت عرضه قلیان در کنترل شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ (کرونا ویروس)، کنترل بهداشتی بر وضعیت مراکز و اماکن همچنان با جدیت در دستور کار کارشناسان این مرکز قرار داشته و پرونده های متصدیان مراکز متخلف جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می شود.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش آمار بستری مبتلایان در بیمارستان ها، تصریح کرد: متأسفانه خطر بیماری کرونا در جامعه عادی سازی شده و روز به روز به وضعیت بحرانی نزدیک تر می شویم.

ذاکری عنوان کرد: با توجه به وظیفه بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای مبنی بر کنترل عوامل محیطی مؤثر بر سلامت عموم جامعه، از همان روزهای اول شیوع بیماری تیم‌های بازرسی بهداشت محیط ضمن تشدید فعالیت‌های روزانه خود در ساعت‌های اداری و غیر اداری، بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی ابراز کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از مدافعان خط مقدم کنترل بیماری در شهرستان هستند.

ذاکری بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مسائل مرتبط با بهداشت محیط در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی، شکایات خود را از طریق شماره های  3118 و ۱۹۰ به منظور پیگیری توسط بازرسان اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز