با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت:

عملیات اجرایی بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس آغاز شد 

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۲۰:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۵۷۹۵
عملیات اجرایی بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس آغاز شد 
عملیات اجرایی بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، استاندار استان هرمزگان در این آیین گفت: این شهرک آموزشی در غرب شهر بندرعباس در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با ۱۰ فضای آموزشی ۱۲ کلاسه و مکان‌های ورزشی ، خدماتی بهداشتی و ... با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان احداث می شود.

فریدون همتی افزود: این شهرک با بیش از ۲۵ هزار متر مربع فضای آموزشی و ۱۵ هزار متر مربع فضای ورزشی درمانگاه خدماتی مسجد و ... یکی از پروژه‌های نادر در سطح کشور است که به صورت مشارکتی ۵۰ درصد بین خیرین استان و اداره نوسازی مدارس هرمزگان ساخته می شود.

استاندار هرمزگان اظهار امیدواری کرد این پروژه بزرگ تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد علاوه بر این شهرک بزرگ آموزشی، کار احداث درمانگاه مجهز فرهنگیان و ساخت خوابگاه یکهزار نفری برای دانشگاه فرهنگیان را نیز دنبال می‌کنیم که امیدواریم تا پایان دولت به سرانجام برسد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: از ۴۶ شهرک آموزشی در حال ساخت است، شهرک آموزشی استان هرمزگان بزرگترین مورد در کشور است.

محسن حاجی میرزایی افزود: مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال ساخت مدارس در فضاهای بزرگ است چرا که مدارس بزرگ و فضای وسیع آموزشی تاثیر مطلوبی در امور تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دارند.

وی با اشاره به جایگاه مدرسه به عنوان کانون رویدادهای فرهنگی، تصریح کرد: مدرسه می‌تواند همواره به یک رویداد فرهنگی تبدیل شود و به عنوان کانون تربیتی در محله نقش آفرین باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: قطعا هر چقدر مدرسه بیشتر در کانون توجه باشد دارای توانمندی بیشتری در حل مسائل مختلف خواهد بود.

حاجی میرزایی با اشاره به پدیده مهاجرت و گسترش حاشیه نشینی در شهرها نیز یادآور شد: این پدیده، آموزش و پرورش را در تنگه تنگناهای آموزشی قرار داده است و بهره گیری از این شهرک های بزرگ آموزشی می تواند به برون رفت از چالش ها کمک نموده و بهره‌وری بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما