جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان:

مردم هرمزگان هشدارها در خصوص کرونا را جدی بگیرند

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۹:۳۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۶۸۷۹
مردم هرمزگان هشدارها در خصوص کرونا را جدی بگیرند
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: در موج قبلی شیوع کرونا، هرمزگان پس از خوزستان دچار پیک بیماری شد که از مردم هرمزگان می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار این موضوع، هشدارها را جدی بگیرند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به نشانه‌هایی مبنی بر شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و آفریقایی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، عنوان کرد: با توجه به همجواری و مراودات هرمزگان به خصوص با کشور امارات، باید به طور جدی کنترل و مراقبت لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونا در استان به خصوص با نظارت بیشتر بر سفرهای هوایی و دریایی و جلوگیری از تردد شناورهای غیرمجاز، صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 شهر در استان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و در موج قبلی شیوع کرونا هرمزگان پس از خوزستان دچار پیک بیماری شد که از مردم هرمزگان می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار این موضوع، هشدارها را جدی بگیرند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: استفاده از ماسک، ضدعفونی و شستشوی منظم دست ها و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی باید همچنان رعایت شود و طبق نظریه جدید کارشناسان استفاده از دو ماسک برای پیشگیری بیشتر نیز بسیار موثر است.
 
رئوفی با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: پرهیز و خودداری از تجمعات به ویژه عدم برگزاری مراسمات عروسی و ختم باید به طور جدی مورد توجه مردم باشد.
 
وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های میناب، جاسک، قشم، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و محدودیت‌های وضعیت زرد شامل ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه چهار در این شهرستان‌ها اعمال می‌شود و همچنین در این شهرستان‌ها کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.
 
جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه سایر شهرستان‌های استان هرمزگان در وضعیت آبی هستند، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود خودروهای پلاک غیربومی به بندرعباس همچنان ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه خودروهای مشمول از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد نیز در تمامی شهرستان‌ها، اعمال می‌شود.
نظر شما