جهش تولید در بخش شیلات هرمزگان در دستور کار کمیسیون کشاورزی

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۳:۳۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۷۱۳۳
جهش تولید در بخش شیلات هرمزگان در دستور کار کمیسیون کشاورزی
کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مصوبات و نتایج سفر به شرق هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، معاونان وزاری جهاد کشاورزی و نیرو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و برخی از مدیران استانی تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، استاندار هرمزگان در این نشست با توجه به بازدید اخیر کمیسیون کشاورزی و مباحث مطرح شده در استانداری هرمزگان با حضور اعضای این کمیسیون  گفت: کمک به جهش تولید در بخش شیلات در سواحل استان در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و مقرر شد موانع سرمایه گذاری در این بخش برطرف شود که سال آینده رشد خوبی در حوزه پرورش آبزیان در منطقه داشته باشیم.

فریدون همتی افزود: عدم صدور مجوز صیادی و مشکل تأمین سوخت صیادان بومی نیز یکی از دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود که این موضوع از طریق سازمان شیلات و شرکت پخش فرآورده های نفتی به زودی تعیین تکلیف می شود.

وی بیان داشت: حمایت و تامین اعتبار زیرساختهای برق مزارع میگو، تخصیص ردیف اعتباری ویژه برای یگان حفاظت از منابع آبزیان ، تأمین اعتبار برای احداث جاده بین مزارع کشاورزی و شیلاتی ، تامین اعتبار ساخت سه مرکز بازسازی ذخائر آبزیان و حمایت از طرح های پرورش ماهی در دریا به‌صورت یارانه تولید نیز از جمله درخواست های بخش شیلات استان در کمیسیون کشاورزی بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه منطقه شرق هرمزگان قطب کشاورزی است و درحوزه تولیدات گلخانه‌ای از ظرفیت‌های بسیارخوبی برخوردار  بوده و باید به رشد قابل قبولی دست پیدا کند، افزود: به دلیل ملاحظات منطقه‌ای تصمیم گرفتیم مسائل مربوط به جهش تولید شیلات را با جدیت بیشتری در کمیسیون کشاورزی پیگیری کنیم. بر همین اساس هم موضوع مذکور را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم موانع آن در سال ۱۴۰۰ برطرف شده و شاهد رشد مناسبی درحوزه شیلات و پرورش آبزیان باشیم.

در حاشیه این نشست مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت های خوب شیلات استان هرمزگان گفت:کسب رتبه اول استان های شیلاتی، رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور، رتبه اول صید کشور، رتبه اول تولید میگوی کشور و  رتبه اول پرورش ماهی در قفس  و رتبه اول صادرات آبزیان کشور در شریاط موجود کشور نشان از تلاش جهادی شیلات در مسیر توسعه دارد.

عبدالرسول دریایی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار و رفع موانع بودجه ای و اعتباری شیلات در آینده ای نزدیک ضمن تداوم درخشش های شیلات هرمزگان،شاهد رونق و توسعه بیش از پیش شیلات هرمزگان در سطح ملی و فرا ملی خواهیم بود.

وی همچنین به نمایندگی از جامعه شیلاتی و بهره بردار حمایت در خصوص تامین اعتبار جهت زیرساخت های برق مزارع پرورش میگو، تکمیل و تجهیز 22 بندر صیادی و تحویل به سازمان شیلات ایران، تخصیص ردیف اعتبار ویژه ای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در برخورد با صید غیرمجاز، تخصیص یارانه تولید جهت مزارع پرورش ماهی در قفس به مدت حداقل سه سال،حمایت اعتباری در خصوص راه اندازی سه مرکز بازسازی ذخایر و اصلاح قوانین و مقررات ژنتیکی آبزیان، اصلاح قوانین و مقررات حفاظت از منابع آبزیان جمهوری اسلامی ایران،تامین اعتبار جاری بین مزارع کشاورزی و شیلاتی را از اهمن خواسته و دغدغه های جامعه شیلاتی هرمزگان خواند.

 

نظر شما