انجام یک هزار و ۹۰ تست کووید ۱۹ طی بهمن ماه سال جاری در جاسک

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۰:۲۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۹
انجام یک هزار و ۹۰ تست کووید ۱۹ طی بهمن ماه سال جاری در جاسک
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت: اقدامات حوزه های سلامت محیط، مبارزه با بیماریها و سلامت خانواده در راستای پیشگیری و کنترل کووید 19 طی بهمن ماه سال را جاری تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالعظیم احمدپور افزود: یک هزار و 128 بازدید از مراکز مواد غذایی و اماکن شهرستان جاسک انجام شد که از این تعداد ۱۲۵ واحد اخطاریه بهداشتی صادر، ۲ واحد متخلف صنفی به مراجع قضایی معرفی و ۸ مرکز و اماکن سطح شهرستان جاسک نیز پلمب شدند. همچنین ۱۵۸ بازدید به صورت مشترک با سازمان ها دیگر انجام شد.

وی ابراز کرد: ۳ تیم نمونه گیری سیار از کارشناسان مدیریت مبارزه با بیماریها به مناطق مختلف اعزام و از مشاغل پرخطر نمونه گیری انجام شد که در طی ماه بهمن ۴۱۵ نمونه گیری توسط این تیم ها انجام شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این مدت از ملوانان ۲۳ شناور که وارد اسکله جاسک شدند نمونه گیری کووید انجام شد؛ در مجموع یک هزار و 90 مورد نمونه گیری طی بهمن ماه در شهرستان جاسک انجام شد که ۸۰۵ مورد آن پی.سی.آر و ۲۸۵ مورد نیز تست سریع بوده است.

احمدپور بیان کرد: پیگیری بیماران روزانه به صورت حضوری و تلفنی انجام می شود؛ همچنین آخرین وضعیت بیماران کووید 19 مثبت از نظر شرایط جسمی و رعایت قرنطینه مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک با اشاره به برگزاری جلسه آموزشی دستورالعمل "کرونا و بارداری" جهت ماماهای مراکز گفت: غربالگری هفتگی مادران باردار از نظر داشتن علائم کووید۱۹ بصورت تلفنی و حضوری انجام و افراد علامتدار جهت ویزیت پزشک و در صورت نیاز انجام تست کرونا پیگیری شدند؛ همچنین یک مادر باردار کرونا مثبت نیز به صورت روزانه در قرنطینه خانگی تحت نظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش و اطلاع رسانی؛ بنرهای آموزشی در میادین و خیابان های سطح شهرستان جاسک با همکاری سایر ادارت نصب شد.

احمد پور اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی کانال عمومی اطلاع رسانی کرونا در سطح شهرستان جاسک راه اندازی و مطالب مورد نیاز از این طریق به مردم ارائه می شود همچنین جهت همکاری بیشتر معتمدین و مردم در امر کنترل بیماری کووید۱۹ شورای بهداشت روستاها در خصوص کنترل کرونا تشکیل و رایزنی های لازم انجام گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز