مدیر امور دام جهادکشاوزی هرمزگان:

هویت دار کردن دام سبک و سنگین از قاچاق آن جلوگیری می کند

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۸:۳۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۱۸۸۹
مدیر امور دام جهادکشاوزی هرمزگان، با بیان اینکه هویت دار کردن و پلاک کوبی دام از جمله اقداماتی است که جهت جلوگیری از قاچاق در استان در حال انجام است، ابراز داشت: گواهی حمل و نقل دام نیز جهت جلوگیری از قاچاق توسط سازمان دامپزشکی صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اصلاحی اظهار کرد: این سازمان براساس دستوالعمل هویت گذاری دام و همچنین دستورالعمل حمل و نقل و نگهداری و مبارزه با قاچاق دام موظف به هویت دار کردن و پلاک کوبی دام سنگین و سبک در سطح استان می باشد.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال 97 از مجموعه 42 هزار راس دام شیری سنگین 36 هزار راس و از جمعیت 21 هزارنفر شتر 19 هزار نفر شتر پلاک کوبی شده است.

مدیر امور دام جهادکشاوزی هرمزگان ادامه داد: طبق ابلاغیه دستورالعمل هویت گذاری دام سبک در سال 98 نیز از مجموع یک میلیون و 300هزار راس دام سبک 64 هزار و 500 پلاک کوبی شده و مابقی نیز در دستور کارمی  باشد.

اصلاحی خاطرنشان کرد: هر گونه توزیع نهاده براساس هویت گذاری دام انجام می شود.

مدیر امور دام جهادکشاوزی هرمزگان با بیان اینکه هویت دار کردن و پلاک کوبی دام از جمله اقداماتی است که جهت جلوگیری از قاچاق در استان در حال انجام است، ابراز داشت: گواهی حمل و نقل دام نیز جهت جلوگیری از قاچاق توسط سازمان دامپزشکی صادر می شود.

اصلاحی در پایان خاطرنشان ساخت: براساس دستورالعمل ابلاغی نیز ورود هر گونه دام زنده سبک به استانهای مرزی جهت جلوگیری از قاچاق دام زنده ممنوع شده است.

نظر شما