معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

اداره کل بنادر و دریانوردی از تردد قایق های غیرمجاز جلوگیری کند

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۸:۲۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۴۳۱۸
اداره کل بنادر و دریانوردی از تردد قایق های غیرمجاز جلوگیری کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، گفت: از ورود خودروهای مناطق دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا به هرمزگان به صورت جدی جلوگیری شود تا از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آید و پلیس راه و راهور به صورت قاطع این خودروها را برگشت دهند.

به گزارش  خبرگزاری برنا در هرمزگان، ایرج حیدری در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به اهمیت مراقبت های شخصی، عنوان کرد: گسترش فرهنگ توجه به مراقبت های شخصی نیازمند نهادینه شدن در جامعه است.

وی در همین خصوص گفت: رسانه ها به ویژه صداوسیما نقش مهمی در ترویج فرهنگ مراقبت های شخصی دارند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: توجه ویژه به مراقبت های شخصی نقش بسزایی در کاهش مبتلایان به ویروس کرونا دارد.
 
حیدری تصریح کرد: کنترل ترددها در مبادی ورودی استان با قوت تداوم یابد و از ظرفیت دستگاه قضایی برای تحقق این مهم بهره گرفته شود.
 
وی افزود: از ورود خودروهای مناطق دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا به هرمزگان به صورت جدی جلوگیری شود تا از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آید و پلیس راه و راهور به صورت قاطع این خودروها را برگشت دهند. 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از حضور گسترده مسافر در بندرعباس جلوگیری شود و این شهر به عنوان بارانداز مسافر تبدیل نگردد که زمینه ساز گسترش شیوع ویروس کرونا خواهد شد.
حیدری تصریح کرد: در صورت گسترش ویروس کرونا در مرکز استان مهار آن مشکل خواهد بود و ضروری است با پیشگیری هزینه های درمان را کاهش دهیم.
 
وی افزود: پذیرش میهمان توسط  کلیه دستگاه های در مهمانسرای دستگاه‌های اجرایی ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر کنترل قایق های غیر مجاز، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه بنادر و دریانوردی از تردد شناورهای غیر مجاز جلوگیری و مناطق پهلوگیری قایق ها به اطلاع نیروی انتظامی و دریابانی رسانده شود تا با متخلفان برخورد شود.
 
حیدری با تاکید بر نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی، گفت: عملکرد دستگاه های در حوزه مبارزه با کرونا در جلسات هفتگی ستاد نیازمند بررسی و ارزیابی است تا نواقصات احتمالی رفع شود.
 
وی در همین خصوص، تصریح کرد: شهرداری بندرعباس مکان مشخصی برای اسکان کارگران فصلی تدارک ببیند و در این زمینه در جلسات هفتگی ستاد کرونا گزارش عملکرد ارائه کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و شرکت ها به صورت دوره ای از پرسنل خود تست بگیرند تا سلامت آنها مورد غربالگری قرار گیرد.
 
وی با تاکید بر مدیریت ورود مسافر به جزایر استان، اظهار داشت: کلیه افرادی که از مناطق مختلف کشور برنامه سفر به جزایر هرمزگان را دارند حتما بلیط الکترونیکی به همراه نتیجه آزمایش مرتبط با ویروس کرونا به همراه داشته باشند و در این زمینه رسانه ها به ویژه صداوسیما اطلاع رسانی مناسبی انجام دهند.
 
حیدری در همین خصوص گفت: هرگونه حمل و نقل خودرو از سرزمین اصلی به جزایر استان با ثبت اطلاعات صاحبان خودروها و همراهان در سامانه الکترونیکی به همراه نتیجه تست های کرونا باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: با مدیریت استاندار هرمزگان و اعضای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و تلاش های کادر درمان، این بیماری به خوبی مدیریت شده است و باید با تلاش و برنامه ریزی از گسترش این بیماری با رسیدن فصل گرما جلوگیری کرد.
نظر شما