مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:

نقش و جایگاه آموزش و پرورش در توسعه به درستی درک شده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۹:۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۵۶۰۶
نقش و جایگاه آموزش و پرورش در توسعه به درستی درک شده است
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، با بیان اینکه امروزه نقش و جایگاه آموزش و پرورش در فرایند توسعه به درستی درک شده است، اقدام اخیر اداره کل امور مالیاتی استان در پذیرش هزینه های مرتبط با مدرسه سازی به جای مالیات را ستود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ایرج بیت اللهی افزود: هزینه های قابل قبول مالیاتی در حوزه احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی از سوی اداره کل امور مالیاتی نشان از درک صحیح جایگاه آموزش و پرورش به عنوان زیربنای توسعه است و هرچه این بخش بیشتر تقویت و حمایت شود آثار و نتایج آن در سایر مولفه های توسعه نیز خود را به خوبی نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: اقدامات حمایتی از قبیل این آیین نامه امور مالیاتی که هزینه های انجام شده در حوزه های آموزشی و پرورشی را به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب می کند، بستر رفع نیازهای نظام تعلیم و تربیت را فراهم و آموزش و پرورش را در نیل به اهداف خود یاری می  رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه فضای همیاری و همکاری با آموزش و پرورش در سایه وحدت و همدلی به خوبی در استان شکل گرفته است، اظهار کرد: نتیجه این نگاه و حمایت گسترده خیرین نوع دوست و نیکوکار در پیوند با حمایت های بخش دولتی، هرمزگان را به عنوان استان الگوی کشوری در این بخش مطرح کرده است که برای حفظ این جایگاه باید تلاش کنیم.

بیت اللهی همچنین گفت: اگر آموزش و پرورش دغدغه امکانات و نیازهای زیرساختی و تجهیزات نداشته باشد، تمرکز اصلی متولیان تعلیم و تربیت معطوف امر آموزش و تربیت دانش آموزان به عنوان رسالت اصلی این مجموعه خواهد شد و قطعا آثار آن در توسعه و پیشرفت کشور خود را نشان خواهد داد.

این مسوول یادآور شد: آموزش و پرورش وظیفه تربیت و تامین نیروی انسانی جامعه را بر عهده دارد و بدون استثنا اداره همه ی بخش ها و ارکان کشور به خروجی آموزش و پرورش وابسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش رمز توسعه یافتگی و پیشرفت جوامع مترقی را توجه جدی و بنیادی به آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بدون تردید هر چه در این بخش بیشتر سرمایه گذاری شود سود حاصل از آن متوجه همه ارکان کشور خواهد بود.

بیت اللهی در پایان گفت: با وجود همه گیری ویروس کرونا و مشکلات و چالش هایی که‌ این بیماری برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است، اما خوشبختانه در سایه همت مثال زدنی معلمان و مدیران و همکاری خانواده ها و نگرش مسوولانه و حمایتی مدیران اجرایی در همه ی بخش ها، با محوریت و راهبری مدیریت عالی دولت در استان و همچنین فراهم بودن فضای همدلی، آموزش و پرورش استان در مسیر اهداف و برنامه های خود با آرامش و تدبیر در حرکت است.

نظر شما