مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایرا ن:

افزایش ذخیره سازی ماهیان خاویاری در هرمزگان در جهت تولید اقتصادی

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۲:۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۴۵۷۷۸
افزایش ذخیره سازی ماهیان خاویاری در هرمزگان در جهت تولید اقتصادی
مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات به همراه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان،رئیس اداره آبهای داخلی و سایر آبزیان شیلات هرمزگان و رئیس شیلات میناب از روند تکمیل زیرساخت ها و نوسازی استخرهای نرسری مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس-کلاهی و همچنین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری گوربند-میناب بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،در حاشیه این بازدید ناصر کرمی راد با بیان اینکه آبزی پروری در شهرهای دور از ساحل یکی از راهکارهای مهم در کاهش فشار صید بر ذخایر طبیعی است گفت: خوشبختانه شیلات استان هرمزگان گام های خوبی در این زمینه برداشته است.

وی با اشاره به حمایت های خوب سازمان شیلات ایران از توسعه آبزی پروی در شهرهای دور از ساحل و منابع آبی شیرین گفت: بدون شک این مهم نقش خوبی در رونق تولید و رشد اقتصاد منطقه دارد که خوشبختانه علمکرد خوب شیلات هرمزگان در این زمینه کاملا رضایت بخش است.

کرمی راد در بازدید از مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس-کلاهی گفت: با بهره برداری از این طرح امکان افزایش نرسری بچه میگوهای بومی برای رساندن به  وزن مناسب و رهاسازی در دریا برای بازسازی ذخائر میگو و ماهی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

در ادامه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان تصریح کرد: تغییر مسیر آبرسانی به مرکز هچری توان تولید و تکثیر بچه ماهی و میگو در مرکز تکثیر و بازسازی ذخائر خلیج فارس کلاهی افزایش خواهد یافت و استفاده مطلوب تری از تاسیسات موجود در آن مرکز فراهم خواهد شد.

 مسعود بارانی در این بازدید همچنین  گزارش پیشرفت فیزیکی را مشاهده و ضمن در دستور کار قرار دادن پیگیری، حل و بررسی موانع پیشرفت پروژه،  راهکارهای لازم جهت اتمام پروژه را ارئه کرد.

گفتنی است مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس-کلاهی در بخش کلاهی شهرستان میناب  واقع شده است و عملیات تکثیر ماهی و میگو همچنین بازسازی ذخایر آبزیان به ویژه بازسازی ذخیره گاه میگو  استان را برعهده دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز