آغاز پویش "برای پدرم" در هرمزگان

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۲:۲۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۵۷۹۰
پویش "برای پدرم" به‌منظور جذب حامی برای حمایت هزار و ۱۱۰ یتیم در استان با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دانشگاه‌های استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه استان و امام‌جمعه شهرستان بندرعباس در خصوص پویش "برای پدرم" گفت: این حرکت در مجموعه دانشگاهیان یک حرکت مبارک و ارزشمند می‌باشد که امیدواریم با حفظ عزت و آبروی خانواده‌های ایتام، انشاالله بخشی از آلام، مشکلات و گرفتاری این عزیزان مرتفع شود.

وی با اشاره به این مطلب که ایتام در این روز‌های سخت نیازمند توجه و مهربانی هم نوعان هستند، افزود: امروز شاهدیم که دانشگاهیان از روی مهر و محبت و درک وضعیت اقتصادی به حمایت از اقشار نیازمند به‌ویژه ایتام آمده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت‌الاسلام سید عباس تقوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: حمایت دانشگاهیان، اساتید و مسئولان از یک هزار و ۱۱۰ یتیم در قالب پویش "برای پدرم" در استان آغاز همکاری مشترک دانشگاه و کمیته امداد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی می‌باشد و هر کدام به اندازه سهم خود در این امر خداپسندانه مشارکت خواهند داشت.

علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان به موضوع فقر اشاره و اظهار داشت: فقر، بیماری است که مانع توسعه جامعه می‌شود و از سوی دیگر ما در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که نتیجه آن تولید فقر می‌باشد و شرط اینکه بازنده نباشیم مواسات و همدلی می‌باشد که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بر اهمیت آن تأکید داشتند.

این مقام مسئول مشارکت مردم در کنار کمک‌های دولت و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های نیازمند را دو نسخه شفا بخش رفع فقر جامعه دانست و گفت: برنامه‌های کمیته امداد در واقع یک نوع ایجاد مشارکت مردمی در فرآیند فقرزدایی است و این مدل کمیته امداد که هم به‌عنوان مسکن و هم به‌عنوان درمان فقر است نتیجه نهایی آن توانمندسازی نیازمندان می‌باشد که در حال حاضر 39 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در طرح‌های اشتغال از مشاغل خرد تا کارگاه تولیدی و کارفرمایی در سطح استان در حال فعالیت هستند و این خانواده‌ها نقش خوبی در تولید استان ایفا می‌نمایند.

الهیاری از آغاز پویش "برای پدرم" به‌منظور جذب حامی برای حمایت یک هزار و ۱۱۰ یتیم در استان خبر داد و گفت: پویش «برای پدرم» با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه‌های استان و کلیه دانشگاهیان هرمزگان برای حمایت و اکرام ایتام از سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شده و تا ۲۱ رمضان، یعنی شب شهادت آن حضرت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همه دانشگاهیان و افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان و یا ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ در این پویش شرکت نمایند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ یتیم در استان، تحت حمایت این نهاد هستند که امیدواریم به برکت ماه مبارک رجب و روز ولادت امیرالمؤمنین (ع) و با اجرای این پویش، فرهنگ حمایت از ایتام که امری انسانی، الهی و اعتقادی است، بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

نظر شما