معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در سفر به هرمزگان:

مدیریت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در کنترل کووید ۱۹ فرادانشگاهی بود

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۰۹:۲۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۶۸۳۷
مدیریت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در کنترل کووید ۱۹ فرادانشگاهی بود
معاون وزیر بهداشت در نشست های مشترک با رئیس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همچنین نمایندگان دانشجویان این دانشگاه ضمن بررسی وضعیت حوزه های مختلف فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پیگیر مطالبات به حق دانشجویان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سیماسادات لاری ضمن تسلیت و آرزوی صبر به خانواده های شهدای مدافع سلامت هرمزگان گفت: در شرایطی که دانشجویان در فضاهای آموزشی کشور حضور نداشتند، دانشجویان علوم پزشکی واقعا جسورانه به میدان آمدند و ما هیچ شکایتی نداشتیم از دانشجویی که بخواهد این فضا را ترک کند یا حضور پیدا نکند.

وی با عنوان اینکه شما دانشجویان برای کشور و نظام سرمایه دوباره آوردید افزود: همین دانشجویان با مشارکت در تولید محتواهای آموزشی، تولید مواد ضد عفونی و ماسک و هر کمکی که از دستشان بر می آمد، این تنور را گرم نگه داشتند و امروز همه باید افتخار کنیم که عضو خانواده نظام سلامت هستیم.

لاری عنوان کرد: با وحدت و همدلی و شرایط تیمی بسیار خوبی که در صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت به وجود آمده است توانستیم؛ سرانه فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها را افزایش بدهیم؛ همچنین تلاش کرده ایم همه فعالان فرهنگی را در یک راستا رشد دهیم.

وی ابراز کرد: باید دست این دانشجویان را بوسید که بدون هیچ چشمداشتی، عشقی و دلی در کنار درس خواندن کار فرهنگی هم می کنند، هر چند خصوصیت این سرزمین سخاوتمندی است و این موضوع مصداق مردمی است که در کنار دریا زندگی می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی اقدام به فعالیت های فرهنگی کرد افزود: شما در آینده قرار است سکان و مسئولیت کارهای اجرایی این کشور را بر عهده بگیرید کسانی که هم درس خواندند و هم فعال فرهنگی در دانشگاه هستند خودشان مدیریت را بر عهده می گیرند. در شرایط کنونی که شاهد کمبود منابع و بودجه هستیم باید توانایی مدیریت منابع را داشته باشید.

لاری عنوان کرد: در شرایطی که ما درگیر بیماری کووید بودیم اتفاقات بی نظیری در تکمیل پروژه ها افتاد؛ خوابگاه دانشجویی دختران بندرعباس که از سال ۹۶ عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شده بود اکنون با توجه به بیماری کووید ۱۹ متوقف نشد بلکه ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در هفته سلامت ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به مدیریت فرادانشگاهی  حسین فرشیدی در کنترل بیماری کووید ۱۹ در هرمزگان بیان کرد: اگر این تعامل بسیار خوب با استاندار، امام جمعه و سایر اصناف و سطوح نبود این موفقیت حاصل نمی شد و استان به وضعیت بسیار بدی دچار می شد.

لاری بر احداث و تکمیل فضاهای فرهنگی با امکانات و تجهیزات مناسب در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد و گفت: هویت شما دانشجویان با این فضاها است ما حتما کمک خواهیم کرد تا پایان دولت بخشی از کمبودهای حوزه فرهنگی در دانشگاه جبران شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: تکمیل زمین چمن مصنوعی دانشگاه با اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان، باشگاه فرهنگی دانشگاه، تکمیل سلف سرویس و همچنین اختصاص ۲ و نیم میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه دخترانه بخشی از کمک ها و برنامه های سفر به هرمزگان است که در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قرار دارد.

در نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر عابدینی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گزارش جامعی از اقدامات و فعالیتهای این حوزه ارائه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اختصاص بودجه بر اساس تعداد دانشجو بدون توجه به کمبودهای زیر ساختی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که مربوط به ۳۰ سال اخیر است عادلانه نیست.

حسین فرشیدی افزود: رکن اصلی سلامت آموزش است که با تربیت دانشجو و بکار گیری آنها در مجموعه نظام سلامت با ارائه خدمات بهداشت و درمانی، سلامت جامعه محقق می شود.

همچنین در نشست نمایندگان دانشجویان با معاون وزیر بهداشت دغدغه ها و نظرات دانشجویان در حضور معاون وزیر بهداشت و معاونین و مدیران ارشد معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مطرح شد و دکتر لاری به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

نظر شما