استاندار هرمزگان بیان کرد:

نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی‌آباد

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۰:۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۲۰۰۶
نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی‌آباد
استاندار هرمزگان از همکاری مردم هرمزگان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مجاهدت مجموعه بهداشت و درمان هرمزگان در خط مقدم مقابله با کرونا و تلاش همه دستگاه، سازمان‌ها و نهادها برای مدیریت این بیماری در استان در طول بیش از یک سال گذشته، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه همکاری مردم هرمزگان در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا شایسته تقدیر است، عنوان کرد: در طول بیش از یک سال گذشته مجموعه بهداشت و درمان استان هرمزگان شامل پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای کادر بهداشتی و درمانی و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که در خط مقدم مقابله با کرونا، تلاش‌ها و فداکاری بسیاری برای پیشگیری و همچنین درمان بیماران مبتلا به کرونا انجام دادند که از همه این بزرگواران تشکر و قدردانی می نمایم.

وی ادامه داد: همچنین در راستای کنترل و مدیریت این بیماری در استان، مجموعه دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، مدیران دستگاه‌ها، روحانیت و ائمه جمعه، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و مجموعه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تلاش و کمک گسترده‌ای انجام دادند که از آنان نیز تشکر می‌کنم.
 
استاندار هرمزگان افزود: همچنین باید تقدیر ویژه‌ای از همه مردم هرمزگان برای همکاری بسیار خوب در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین توجه به محدودیت‌های اعلام شده از جمله توسط اصناف و بازاریان و همچنین عدم برگزاری مراسم ها داشته باشم که موجب حفظ سلامتی مردم شد.
 
همتی تصریح کرد: طبق ارزیابی جدید صورت گرفته، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی‌آباد رو به افزایش بوده که این روند برای هفته‌های آینده نگران کننده است.
 
وی گفت: اخیراً نمونه‌هایی داشتیم که چندین نفر به علت شرکت در یک مراسم عروسی و یا دورهمی و مهمانی به کرونا مبتلا شدند که نشان می‌دهد باید همچنان به طور ویژه جوانب احتیاط را رعایت و از هرگونه تجمع، مهمانی، دورهمی و مسافرت خودداری شود.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن اعیاد ماه شعبان و همچنین تعطیلات عید نوروز، از مردم می‌خواهیم به طور جدی از رفت و آمد، مسافرت، مهمانی، دورهمی و مراسم و تجمع خودداری کنند و همچنین برای خرید در بازار تجمع نداشته باشند.
 
همتی اظهار داشت: گزارش‌هایی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی فروشگاه ها و پاساژهای بزرگ در استان داشتیم که دستور داده شد، پلمپ شوند و هر واحدی که اخطار دریافت کرد و همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد، پلمپ خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: برخی هتل ها و مراکز اقامتی در استان نیز شیوه نامه های بهداشتی را به خوبی رعایت نکردند که به آنها تذکر می‌دهیم که باید این موارد را رعایت کنند.
 
استاندار هرمزگان بیان داشت: برگزاری هرگونه برنامه ورزشی، فرهنگی، مذهبی و دیگر برنامه ها بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی استان ممنوع است و در صورت صدور مجوز نیز باید با تعداد افراد مجاز و با رعایت مواردی همچون ماسک زدن و رعایت فاصله انجام شود.
 
همتی با تاکید بر اینکه به طور جدی از مردم کشورمان می‌خواهیم در این ایام مسافرت از جمله به استان هرمزگان نداشته باشند، افزود: اگر مسافری قصد ورود به استان را دارد باید حتما تست کرونا بدهد و در صورت منفی بودن تست کرونا، اجازه حضور در استان را خواهد داشت.
 
وی همچنین بر لزوم خودداری مردم هرمزگان از هرگونه سفر درون استانی به شهرها و روستاهای استان تاکید کرد و گفت: مردم هرمزگان در داخل استان به شهرها و روستاهای دیگر سفر کنند و همچنین مهمانی و مراسم عروسی نداشته باشند و برای خرید در بازار ها تجمع نکنند و تمامی اصول و ضوابط و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند تا در عید نوروز ایام خوب و با نشاطی در استان داشته باشیم.
 
استاندار هرمزگان عنوان کرد: در بنادر مسافری نیز باید به صورت ویژه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت شود و ضدعفونی اماکن مختلف نیز به صورت منظم توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت گیرد.
 
همتی یادآور شد: گروه‌های کنترل و مراقبت و همچنین تشویق مسافران به عدم سفر به استان در تمامی ورودی های جاده ای هرمزگان با حضور فرمانداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و نیروی انتظامی مستقر می‌شوند تا مسافران را تشویق کنند که به استان وارد نشوند.
 
وی همچنین با تذکر جدی به داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان، تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اجازه برگزاری تجمعات انتخاباتی را ندارند و این مورد در بررسی صلاحیت آنان مورد توجه قرار می‌گیرد و تبلیغات انتخابات باید در زمان قانونی و با روش هایی که اعلام می‌شود و بیشتر از طریق فضای مجازی صورت گیرد.
نظر شما