توسط رییس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس: 

ساخت و تعمیر شناورهای یک هزار تنی در قشم آغاز شد

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۰۸:۵۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۶۶۲۵
ساخت و تعمیر شناورهای یک هزار تنی در قشم آغاز شد
رییس جمهور طرح توسعه شرکت مدکندالوی قشم برای ساخت شناورهای یک هزار تنی با مقدار سرمایه ۲۰ میلیون دلاری توسط بخش خصوصی را از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، شرکت مدکندالوی قشم، هم اکنون با نصب تراول لیفت (جرثقیل) یارد برای نقل و انتقال و تعمیرات شناورهای تا وزن ۴۰۰ تن را داراست.

براساس این گزارش، طرح توسعه این شرکت در زمان ساخت ۱۵ نفر و با اتمام آن ۱۵۰ فرصت شغلی ایجاد کرد. شرکت تعاونی شناورسازی مدکندآلوی قشم با هدف تولید و تعمیر انواع شناورهای فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت پنج هکتار، در منطقه کندآلوی جزیره قشم ساخته شد و با اشتغالزایی ۲۰۰ نیروی کارمستقیم و ۵۰۰ نیروی کارغیرمستقیم ظرفیت ساخت ۱۰۰ فروند شناور زیر ۳۰ تُن را در سال داراست.

شایان ذکر است؛ ۱۲ طرح شاخص اقتصادی، صنعتی، عمرانی و گردشگری در ۲ بخش سرمایه گذاری دولتی و خصوصی با مجموع اعتبار ۲۰ میلیون دلاری و ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی در مراسمی در اولین پنج‌شنبه سال ۱۴۰۰ توسط رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها در زمان ساخت برای یک هزار و ۲۸۶ نفر و پس از بهره برداری برای چهار هزار و ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

نظر شما