کرونای انگلیسی در ۱۱شهرستان هرمزگان/ در عروسی های مرگبار شرکت نکنید  

۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۰۶:۴۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۷۰۰۷
کرونای انگلیسی در ۱۱شهرستان هرمزگان/ در عروسی های مرگبار شرکت نکنید  
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا کنون بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در ۱۱شهرستان از ۱۳ شهرستان هرمزگان شناسایی شده اند. 

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فاطمه نوروزیان با بیان اینکه اکنون ۹۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در هرمزگان از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است، افزود: تاکنون ۴۸۱ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده اند که شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، قشم و میناب بیشترین آلودگی را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش مسافرت‌ها به استان از زمینه‌های شیوع بیشتر کرونا در استان و همچنین زمینه ساز گسترش شیوع کرونا در کشور پس از بازگشت مسافران است، اظهار کرد: در ۲۴ساعت گذشته با بستری ۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان جمع بستری‌ها به ۱۱۸ نفر رسید که از این تعداد ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) هستند و حال ۱۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان با بیان اینکه یک هزار و 547 نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند، خاطرنشان کرد:  در شبانه روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان نداشته ایم و شمار جان باختگان استان همان هزار و ۴۹ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هشدار درباره شیوع کرونا در عروسی‌ها عنوان کرد: در دو هفته گذشته ۳ مورد فوت بیمار کرونایی داشته ایم که در مراسم‌های عروسی مبتلا شده بودند، لذا از مردم استان می‌خواهیم که در مراسم‌های عروسی و هر نوع مراسم جمعی دیگر حضور نیابند و زوج‌های جوان نیز عروسی‌های خود را بدون برپایی مراسم و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنند.

 

نظر شما