بیماران خاص و زمینه‌ای برای قرارگیری در اولویت واکسن کرونا ثبت نام کنند

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۸:۴۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۴۲۵۷
بیماران خاص و زمینه‌ای برای قرارگیری در اولویت واکسن کرونا ثبت نام کنند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: افرادی که بیماری خاص و بیماری زمینه‌ای دارند حتما در سامانه سیب معاونت بهداشتی نام نویسی کنند و در نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت محل سکونتشان پرونده پزشکی داشته باشند تا در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فاطمه نوروزیان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در هرمزگان شناسایی نشده و تعداد جانباختگان از ابتدای شیوع تاکنون ۱۰۷۷ نفر است، افزود: اکنون ۳۱۳ بیمار با تشخیص کووید در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و حال ۶ نفر هم وخیم است.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۹۲ نفر هم در منزل قرنطینه هستند و درمان‌های سرپایی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: تاکنون ۸۵۲۶ نفر از گروه‌های هدف مشخص شده از طریق وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اضافه کرد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و بیماران خاص برای واکسیناسیون باید پرونده الکترونیکی سلامت از طریق مراجعه به سامانه سیب، مراکز جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت تشکیل پرونده دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار آزمایش کرونا تاکنون در استان هرمزگان انجام شده است، اظهار کرد: تاکنون در استان ۸۱۷۰ نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند که این افراد از کادر بهداشت و درمان و همچنین نیروهای خدماتی بخش‌های پرخطر و بیماران خاص مانند بیماران ام اس و تالاسمی بودند.

نوروزیان عنوان کرد: افرادی که بیماری خاص و بیماری زمینه‌ای دارند حتما در سامانه سیب معاونت بهداشتی نام نویسی کنند و در نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت محل سکونتشان پرونده پزشکی داشته باشند تا در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز