در دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح شد:

تداوم مشارکت شیلات هرمزگان در فعالیت ها و محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۲:۳۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۰۷۱۹
تداوم مشارکت شیلات هرمزگان در فعالیت ها و محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان
مدیر کل شیلات هرمزگان در دیدار با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان از تداوم و تقویت مشارکت شیلات هرمزگان در فعالیت ها و خدمت رسانی های کمیته امداد امام خمینی (ره) به محرومین و محرومیت زدایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه روی آوردن ساحل نشینان به صید غیر مجاز به دلیل عدم اشتغال و تامین معیشت است گفت: امید است با مشارکت های خوب کمیته امداد بتوانیم بخشی از این ساحل نشینان را به سمت اشتغال های پایدار و سازنده بویژه آبزی پروری و صنایع شیلاتی به جای صید غیر مجاز سوق دهیم.

وی فراهم ساختن فرصت مناسب برای اشتغال جامعه مددجویی مستعد به ویژه ساحل نشینان و فارغ التحصیلان رشته شیلات و همچنین ترویج و گسترش فعالیت‌های آبزی پروری و افزیش تولید آبزیان به منظور تامین نیازهای غذایی جامعه را از اهم اهداف مشترک این دو دستگاه اجرایی خواند.

 

دریایی در ادامه تصریح کرد: شیلات ظرفیت های خوبی در زمینه سرمایه گذاری و تولید اشتغال دریا محور دارد که می‌توان با حمایت و ورود دستگاههای حمایتی و مسئول و سرمایه گذاری

 

 

بخش خصوصی زمینه اشتغال آنان با فعالیت هایی همچون ایجاد شهرک های شیلاتی فراهم نمود.

 

 

مدیر کل شیلات هرمزگان پروژه های پرورش ماهی در قفس را از ظرفیت های مناسب شیلات جهت سرمایه گذاری و اشتغال خواند و گفت: این ظرفیت با پیوند سرمایه گذاران و ساحل نشینان می تواند زمینه های اشتغال پایدار، رونق و توسعه را در استان فراهم سازد و شیلات هرمزگان که همیشه از سرمایه گذاری در این عرصه استقبال نموده و از کسانی که اشتغال مددجویان را در اولویت قرار دهند حمایت می کند.

 

وی فراهم کردن فرصت مناسب برای اشتغال جامعه مددجویی مستعد و علاقه‌مند به فعالیت در بخش صنایع شیلاتی و تکثیر و پرورش آبزیان و بهره‌گیری مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی های بالقوه موجود در استان در زمینه آبزی پروری و فعالیت های شیلاتی کوچک مقیاس را از دیگر زمینه های مشترک همکاری بین دو دستگاه خواند.

 

در ادامه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از شیلات هرمزگان درخصوص همکاری و مشارکت همیشگی و خیرخواهانه در فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) و توسعه تولید و اشتغال و رفع محرومیت در سواحل گفت: خوشبختانه شیلات هرمزگان همواره از دستگاه های یاری رسان محرومین و گیرندگان خدمات از کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است.

جلیل تراهی با اشاره به اوضاع بحرانی کرونا در کشور و لزوم حمایت همه خیرین جامعه شیلاتی از جامعه مدد جویان در ماه مبارک رمضان گفت: مشارکت در طرح های مومنانه با استفاده از ظرفیت شیلات و بخش خصوصی با رویکرد اقتصادی دریامحور و با محور قرار دادن ایجاد اشتغال مدد جویان از جمله برنامه های مستمر موثر و حائز اهمیت مشترک بین دودستگاه است.

نظر شما