امام جمعه بندرعباس در نشست با نمایندگان جامعه کارگری و کافرمایی هرمزگان:

ضرورت توسعه بنگاههای کوچک متناسب با ظرفیت های هرمزگان جهت ایجاد اشتغال

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۷:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۰۸۸۸
ضرورت توسعه بنگاههای کوچک متناسب با ظرفیت های هرمزگان جهت ایجاد اشتغال
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر ضرورت توسعه بنگاههای اقتصادی کوچک متناسب با ظرفیت های استان جهت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،" محمد عبادی زاده" در دیداری که نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی با وی داشتند، گفت: با توجه به ظرفیت استان در بخش صنایع دستی، استفاده از مشاغلی مانند صنایع دستی و خانگی که با هزینه کم و به راحتی می توان از طریق آن ایجاد اشتغال و درآمد کرد، باید در استان احیاء و فعال شود.

 

وی در ادامه خواستار تنوع بخشی به حوزه اشتغال در بخشهای مختلف اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی و مشاغل دریایی شد و افزود: این امر مستلزم سیاست گذاری و تغییر نگرش دارد که بابد به آن توجه داشت.

 

امام جمعه بندعباس با تاکید بر لزوم تغییر نگاه به فرهنگ کار، اظهارداشت: تفکر پشت میزنشینی آسیب جدی بر فرهنگ اشتغال و کار در جامعه امروزی دارد و این تفکر یکی از عوامل مهم بیکاری در جامعه است که نیازمند اصلاح و تغییر نگرش توسط بخش های مهم از جمله دانشگاه است.  

 

وی در ادامه گفت: در راستای رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان، مشکلات بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل بررسی شود تا با رفع مشکل، این بنگاهها بتواند وارد چرخه تولید شوند.

 

 " محمد عبادی زاده" افزود: با توجه به شروع کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل بعضی از کارگران بویژه روزمزد با مشکل مواجه شدند که باید در این شرایط سخت آنها را دریابیم و قوانین حمایتی از مشاغل خرد و کوچک که در شرایط بحران آسیب پذیرتر هستند، پیش بینی شود. 

 

وی در پایان اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در شرایط کنونی یکی از اولویت ها ست که نیازمند عزم همگانی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

  مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در این دیدار گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان تحت پوشش خدمات وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی است و با توجه این موضوع، خدمات متنوعی در بخشهای مختلف به جامعه هدف در استان ارائه می شود.

 

" هادی ابراهیمی" افزود: علیرغم شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم های اقتصادی، جامعه کارگری همچون گذشته با تعهد و مجاهدت خالصانه و با نهایت توان خود در جهت جهش تولید و رونق اقتصادی مشغول به فعالیت هستند و هرمزگان کمترین تجمع های کارگری را دارد.

 

وی اظهارداشت: در راستای حمایت از کارگران و کارفرمایان در این شرایط، دولت تسهیلات حمایتی به بنگاههای آسیب دیده و مقرری بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده پرداخت کرد.

 

ابراهیمی، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، پرداخت یارانه دستمزد و معافیت های بیمه ای را از دیگر مواردی ذکر کرد که ذیل سیاست های فعال بازار کار برای حمایت از اشتغال انجام شده است.

 

 وی آموزش های ایمنی و تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، کاهش معوقات کارگری، ارتقاء آموزش قوانین و مقررات کار به کارگران و کارفرمایان، حمایت از کارگران بنگاههای اقتصادی مشکل دار را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که برای حمایت از قشر کار انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز