آخرین و جدیدترین رنگ بندی کرونایی استان هرمزگان

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۱۳۵۴
آخرین و جدیدترین رنگ بندی کرونایی استان هرمزگان
سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی هرمزگان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از طرف وزارت بهداشت سه شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان زرد و مابقی نارنجی هستند.

به گزارش برنا؛ فاطمه نوروزیان در جمع خبرنگاران بیان داشت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان زرد و مابقی نارنجی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه پیش از این شش شهرستان و دو جزیره از هرمزگان قرمز بود، گفت: بر اساس این رنگ بندی، بندرعباس، قشم و بندرخمیر قرمز اعلام شده اند. میناب، رودان، بندرلنگه، پارسیان، حاجی آباد، بستک و کیش در وضعیت نارنجی و سیریک، بوموسی، جاسک و بشاگرد نیز زرد هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جان باختگان یک خانم ۵۱ ساله از قشم و دو مرد ۸۴ و ۸۹ ساله از میناب و بندرخمیر بودند.

نوروزیان با بیان اینکه اکنون در مجموع ۴۵۴ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند افزود: از مجموع بستری ها، ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۶ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی درخصوص نام نویسی در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور هم گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ بندرعباسی در این کارآزمایی بالینی نام نویسی کرده اند و پس از پایان نام نویسی، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص علت افزایش جان باختگان کرونا در استان هم گفت: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی همچون شرکت در تجمعات، شرکت در مراسم‌های عروسی و مسافرت در دوماه اخیر عامل اصلی این موضوع است.

نظر شما