انتقال غیر اصولی دام تهدید کننده سلامت مردم است

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۰۸:۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۷۳۹۹
انتقال غیر اصولی دام تهدید کننده سلامت مردم است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در جلسه اضطراری شورای سلامت گفت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر گزش توسط حشره ناشناس در چند روستای شهرستان قشم و ارزیابی کارشناسان مبارزه با بیماریها و بهداشت سلامت محیط و کار، وجود حشره کنه و کک در آن مناطق تایید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حمید رضا بهزادی با اشاره به ضرورت اقدام پیشگیرانه از قاچاق دام در سطح شهرستان افزود: مهم ترین اقدام در پیشگیری از پیدایش حشرات، ممانعت از قاچاق دام، انتخاب محل مناسب برای نگهداری دام و بهسازی منازل است.

 

وی به همکاری دامپزشکی، جهاد کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: یکی از دلایل پیدایش و شیوع کک و کنه خریداری دام و علوفه آلوده از استانهای همجوار و نگهداری آنها در مکانهایی نزدیک مناطق مسکونی است.

 

مدیر شبکه بهداشت همکاری تنگاتنگ بین نیروی انتظامی، دریابانی، جهاد کشاورزی و دامپزشکی حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: با همکاری ارگانهای مربوطه می توان به شناسایی دام های قاچاق، بیمار یابی، سم پاشی مکانهای نگهداری احشام و آموزش موارد نگهداری از دام از شیوع بیماریهای منتقله از گزش کک و کنه خصوصا تب کریمه کنگو پیشگیری کرد.

 

 بهزادی تصریح کرد: مردم برای جلوگیری از انتشار این حشرات نیاز است به توصیه و تذکرات کارشناسان و بهورزان خانه های بهداشت خصوصا در عدم نگهداری دام در محل زندگی خود توجه داشته باشند.

 

 بهزادی ضمن تشکر از همکاری مهندس افروشه مدیر اداره آبفا شهرستان قشم در خصوص تامین کلر اظهار کرد: بدنبال طغیان بیماری هپاتیت A در چند روستا، چندین جلسه به منظور ساماندهی ماشین های حمل آب شرب و آب غیر شرب، کارت سلامت رانندگان ماشین های حمل آب ، پلمپ چاهای غیر استاندارد و آموزش در خصوص مصرف آب سالم و گندزدایی سبزیجات برگزار شد.

 

وی در همین راستا افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری هپاتیت A و سایر بیماریهای منتقله از آب و غذا نیاز است ارگان‌هایی همچون راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی به منظور کنترل ماشین های حمل آب، آبفای شهری و روستایی در خصوص تامین آب استاندارد و دهیاری‌ها در خصوص اعلام چاه ها سنتی در خانه های مسکونی با شبکه بهداشت همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

 

در ادامه جلسه شورای سلامت دکتر نصری فرماندار شهرستان قشم ضمن تشریح وضعیت فعلی شهرستان به لحاظ بیماری کرونا و نزدیکی عید سعید فطر شرح وظایف دستگاههای مرتبط جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی و اقداماتی که طبق موارد عنوان شده در جلسه می بایست انجام گردد مشخص نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز