قرارگاه تحول محلات مبلغ ازدواج آسان و ساده زیستی است

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۰:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۹۵۷۸
قرارگاه تحول محلات مبلغ ازدواج آسان و ساده زیستی است
مسئول قرارگاه تحول محله آیت الله غفاری از گرایش جوانان به سمت و سوی زندگی اشرافی و گران را بعنوان یکی از معضلات جامعه اسلامی نام برد و گفت: قرارگاه تحول محلات مبلغ ازدواج آسان و ساده زیستی است.

 غلامعباس یارللهی در گفتگو با خبرنگار برنا در هرمزگان، به مشکلات جوانان اشاره و اظهار کرد: سبک زندگی در جامعه کنونی به سمت و سوی اشرافی شدن در حرکت است و این برای جوانان مشکل بسیار بزرگی است. یک جوان برای تشکیل زندگی باید هزینه های زیادی متحمل شود از این رو به سمت فرعیات رفته و همین مورد سبب سلب انگیزه جوانان برای امر مهم ازدواج شده و چنین بیان می کنند که ما توان پرداخت این همه هزینه سنگین برای برگزاری مراسم ازدواج نداریم و بالا رفتن سن اردواج را در پی دارد.

وی در ادامه افزود: قرارگاه تحول محله آیت الله غفاری به منظور کاهش سن ازدواج و توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین کاستن از هزینه های هنگفت ازدواج، مرکزی را تحت عنوان «مزون لباس عروس و داماد» در محله راه اندازی کرده و خدمات مختلفی را به جوانان مشتاق به امر مهم ازدواج ارائه می دهد. 

مسئول قرارگاه تحول محله آیت الله غفاری گفت: به عنوان مثال؛ برگزاری مراسم ازدواج آسان براییکی از جوانان این محله در مسجد و مرکز پایگاه بسیج، مبلغی حدود 30 الی 40 میلیون از کل هزینه مراسم کاسته شد و زندگی مشترک خود را با اندک هزینه ای آغاز کرده اند.

یاراللهی، از گرایش جوانان به سمت و سوی زندگی اشرافی و گران را بعنوان یکی از معضلات جامعه اسلامی نام برد و ابراز داشت: این امر ناپسند نتیجه تبلیغات جهانی برای سوق دادن جوامع به سوی سبک زندگی گران است که مشکلاتی را برای جوانان ایجاد کرده است. 

وی با بیان اینکه طرح تحول محلات می تواند ندادهنده سبک زندگی ساده باشد، بیان کرد: راهکار مقابله با این نوع تبلیغات؛ تبلیغ ساده زیستی در تمامی ابعاد است و قرارگاه تحول محلات با برگزاری مراسم ازدواج آسان گام مهمی در تحقق این امر مهمی برداشته است.

مسئول قرارگاه تحول محله آیت الله غفاری با بیان اینکه طرح تحول محلات فقط برای اقشار ضعیف جامعه نیست، گفت: طرح تحول محلات تنها مختص فقر نیست بلکه به سبک زندگی نیز مربوط می شود و اینیکی از نکات بسیار مهم و جدیدی است که رسانه ها باید آن را مورد توجه قرار دهند. 

یاراللهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر می بایست طرح تحول محلات را از بافت های فرسوده خارج و به سمت محلات پولدار جهت اصلاح سبک زندگی شان پیش ببریم، تصریح کرد: چراکه هر دو محله، مشکلات خاص خود را دارند که با اجرای طرح تحول محلات می توان به رفع آنهارداخت. هرجا معضل است طرح تحول محلات کاربرد دارد و باید این جمله که طرح تحول محلات ویژه مناطق محروم است را از اذهان پاک کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز