سردار اباذر سالاری عنوان کرد؛

فعالیت ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات در استان هرمزگان/ بسیج حلقه ارتباط مردم و مسئولین است

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۱:۰۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۹۵۸۶
فعالیت ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات در استان هرمزگان/ بسیج حلقه ارتباط مردم و مسئولین است
مبدع طرح تحول محلات کشور گفت: رویکرد قرارگاه های تحول محلات، ایجادیک وحدت و انسجام با بهره گیری از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیجیان و آحاد مردم که دلسوز انقلاب هستند برای این که بتوانیم بر نقشه‌های شوم دشمنان فائق بیاییم.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار برنا در هرمزگان، اظهار کرد: توفیق شد در سال ۱۳۹۴ در شهر بندرعباس یک اتفاق مبارک و زیبایی توسط بسیج رقم بخورد همانطوری که ما در دفاع مقدس با حضور مردم، بسیجیان عزیز و نیروهای مسلح با یک انسجام و تشکیل قرارگاهی مهم توانستیم بر دشمن فائق بیاییم و دشمن را پشت مرزها نگه داریم، در این برهه از زمان که همه استکبار با تمام توان و با تمام قوا در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعییورش برده است راهی جز انسجام بخشی مردم و بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل مردم برای مقابله با اینیورش تمام عیار دشمن وجود ندارد.

رسیدن به وحدت و انسجام با طرح تحول محلات

سالاری افزود: آن چیزی که ما به دنبال آن بودیم ایجادیک وحدت و یک انسجام با بهره گیری از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیجیان و آحاد مردم که دلسوز انقلاب هستند برای این که بتوانیم بر نقشه‌های شوم دشمنان فائق بیاییم، بنابراین طرحی را با عنوان قرارگاه های تحول محلات در و مسجد و پایگاه های بسیج شهر بندرعباس در سال ۹۴ آغاز کردیم که محور این کار مسجد بود و امام مسجد به عنوان پرچمدار این حرکت و پایگاه بسیج به عنوان دبیر این کار ارزشمند کار خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلفی که در محله بود اعم از ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی، شخصیت های مختلف، افراد ذی نفوذ، افراد نخبه و متنفذین محله، مجمعی تحت عنوان قرارگاه تحول محله شکل گرفت.

فعالیت 6 کارگروه در قرارگاه تحول محلات

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تشریح کرد: این مجمع کارگروه های مختلفی را در بر دارد که ۶ کارگروه از دل این مجمع ایجاد شد، کارگروه راهبردی که به موضوعات مهم و چشم اندازه محله و طراحی برنامه های فرهنگی اجتماعی اقتصادی اشتغال محله برنامه ریزی می‌کند.

سالاری گفت: کارگروه سازندگی و مردم یاری و اشتغال در خصوص توانمندسازی مردم، رفع محرومیت و انجام کارهای عمرانی برای آبادسازی محیط محله و ایجاد اشتغال های پایدار، ایجاد صندوق های خیریه و توانمندسازی نوجوانان و جوانان خصوصاً سرپرستان خانوار، جزو برنامه های موثر این کار گروه می باشد.

 وی عنوان کرد:کارگروه فرهنگی ورزشی و نشاط یکی از کارگروه های عمده‌ای که در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و احیاء برنامه‌های ورزشی و سنتی ایرانی که همخوانی با معیارهای دینی ما دارند و مورد توجه این مردم بودند اقدام شد،کادرسازی آینده این محله و آینده آن شهر در این کارگروه توجه می شود ارتباط با مدرسه ارتباط دانش آموزان با مسجد در این کارگروه شکل گرفت.

عالی ترین مقام در سپاه استان هرمزگان تصریح کرد: توانمندسازی علمی فرهنگی، توانمندسازی زوجین جوانان، خصوصاً پیگیری جهت کاهش آمار طلاق و اعتیاد جزو عملکرد این کارگروه می باشد.

 سالاری عنوان کرد: کارگروه پشتیبانی که نقش پشتیبانی از این اقدامات ارزشمند قرارگاه را دارد.

کارگروه فضای مجازی و رسانه از اهمیت بالایی برخودار است

 وی با بیان اینکه کارگروه فضای مجازی و رسانه هم از کارگروه های موثری بوده است که جهت بالا بردن سواد رسانه ای بین مردم ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه های مجازی با رویکرد توجه به پیام رسان های داخلی و زمینه سازی برای انعکاس فعالیت های محله و اطلاع مردم محله و ایجاد فضای ارزشی در فضای مجازییکی از اهداف قرارگاه بوده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اظهار کرد: اقدامات موثر دیگری در قالب قرارگاه تحول محلات در بعد کارگروه دفاعی و امنیتی انجام شده است که هدف این کارگروه نقش ایجاد روحیه سلحشوری و استکبار ستیزی در جوانان و آحاد مردم بود.

سالاری افزود: با بهره‌گیری از توانمندسازی گردان های مختلف بسیج، گردان های تخصصی، گردان های عمومی متشکل از خواهر و برادر، برای دفاع موزائیکی در محیط و منطقه سکونت خودشان یکی از اهداف این کارگروه بوده است.

 وی همچنین از تشکیل کارگروه های ارشادی در این قرارگاه سخن گفت و اظهار کرد: گروه‌هایی که بتوانند نسبت به منکرها که در محیط محله وجود دارند با استفاده از ظرفیت های نخبگان، پشکسوتان، ریش‌سفیدان این موضوع را دنبال کنند و آسیب های ناشی از این موضوع را به حداقل برسانند.

ایجاد اشتغال جایگزین برای شغل های کاذب 

مبدع طرح تحول محلات در کشور ادامه داد: در بخشی از محلات کسانی که به عنوان فروشنده مواد مخدر و مشروبات الکلی و سایر موضوعات با تشکیل گروه ارشادی این عزیزان را ارشاد کردند و در جهت توانمندسازی و اشتغال های مولد و زودبازده برای جایگزین کردن این کار نامناسب اقدام کرده‌اند که برکات خوبی را در پی داشته است.

برچیدن چهره فقر و محرومیت در قرارگاه های تحول محلات

سالاری گفت: با همه این اوصاف قرارگاه تحول یک کار مردم پایه ای است که می تواند تاثیرگذار در همه امور باشد، تمامی امور محله توسط این کارگروه ها که از نخبگان تاثیرگذاران آن محله است شکل می گیرد، همه فعالیت های فرهنگی ورزشی، فعالیت های عملیاتی، عمرانی، سازندگی و همه توسط این کارگروه که خود مردم هستند سازماندهی و اجرا خواهد شد، در واقع بهره‌گیری از تمامی ظرفیت های مردم در جهت رفع نیازمندیهای خودشان است اگر این نیاز، نیاز به محرومیت زدایی است، با ایجاد گروه های جهادی کمک به رفع محل کمک به ساخت و ساز محرومین توجه به تهیه سبد کالا و بسته های معیشتی مردم همه اینها جزء نیازهای آن محله است که توسط افراد خیر و افراد موثر و گروه‌های جهادی به سرانجام می‌رسد و به نوعی خود مردم در مسائل خودشان ورود می کنند توجه دارند و دغدغه های خودشان را در حد توان خودشان برطرف می کنند.

بهره گیری از تمام ظرفیت های اقشار بسیج

 فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: بهره گیری از ظرفیت اقشار بسیج و حضورشان در محلات و توجه دادن مسئولین به محلات با ایجاد میزهای خدمت، حضور استاندار، حضور فرماندار، حضور مسئولین و مدیران شهرداران در محلات باعث می شود که از نزدیک با مشکلات محلات آشنا و در جهت رفع مسائل پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

بسیج نقش آفرین و حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان

سالاری خاطرنشان کرد: امروز بسیج به عنوان حلقه ارتباط بین مردم و مسئولین نقش آفرین در گره‌گشایی از کار مردم است، شعار بسیج رفع گره و مشکل مردم است، شعار بسیج در کنار مردم بودن است تا رفع محرومیت و توانمندسازی و ایجاد اشتغال و همچنین خادمی کردن برای مردم عزیز در محلات مختلف خصوصاً محلات کم برخوردار است. 

گسترش قرارگاه های تحول محلات در سطح کشوری

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند عنایت فرماید تا بتوانیم این کار ارزشمند را در سراسر کشور گسترش دهیم، ابراز کرد: از روز اولی که این کار قرارگاه آغاز شد از دو مسجد در شهر بندرعباس کلید خورد و امروز به لطف الهی۶۰۰ قرارگاه تحول محلات در سراسر استان هرمزگان در حال فعالیت هستند که انشاالله با برنامه‌های متنوع و تاثیر گذار در جهت احیای مساجد و تقویت بنیه دینی و روحیه سلحشوری مردم اقدام می کنیم.

نظر شما