رئیس مرکز توسعه سلامت کیش خبر داد :

افزایش بازدیدهای بهداشتی از زمان شیوع کرونا در کیش

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۱:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۸۳۳
افزایش بازدیدهای بهداشتی از زمان شیوع کرونا در کیش
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت : از زمان شیوع کرونا تا کنون تعداد بازدید های بهداشتی در این جزیره افزایش چمشگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر محمدرضا رضانیا افزود : در اردیبهشت ماه سال جاری 3 هزار و 28 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام و وضعیت بهداشت عمومی اماکن و اصناف مورد بررسی قرار گرفت.

وی ابراز کرد: از این تعداد یک هزار و 801 مورد بازدید از اماکن عمومی، 992 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 235 مورد بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی صورت گرفته است.

دکتر رضانیا اظهار کرد : با استفاده از دستگاههای سنجش پرتابل تعداد  812 مورد مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در ادامه عنوان کرد: در این مدت  157 مورد کلرسنجی، 31 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی،22 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، 25 مورد بازدید از مدارس، 18 مورد نمونه برداری از نان،36 مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور 495 کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در اردیبهشت 1400 توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

رضانیا تصریح کرد: در بازرسی های صورت گرفته مقدار 925 کیلو گرم مواد غذایی و 126 کیلو گرم لوازم آرایشی و بهداشتی  فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم شد.

وی با اشاره به دریافت و بررسی 5 مورد گزارش مردمی بیان کرد: از مجموع تعداد بازدیدها 3 متخلف به دادگاه معرفی و 6 مورد منجر به تعطیلی و پلمب واحدهای صنفی شد.

رضانیا در خصوص فعالیت های انجام شده در واحد بهداشت حرفه ای نیز گفت: در اردیبهشت سالجاری ضمن بازدید بازرسان بهداشت حرفه ای از 112 واحد صنفی، تذکرات لازم را به متصدیان متخلف دادند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش خاطر نشان کرد: در راستای آموزش پیشگیری از حوادث و آسیب های شغلی بازرسان بهداشت حرفه ای به 997 نفر از شاغلین آموزش های لازم ارائه کردند.

 وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا نارنجی است از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

رضانیا  از مردم خواست شکایات خود را در زمینه رعایت نکردن نکات بهداشتی در واحدهای صنفی را از طریق  شماره تلفن ۱۹۰ و شماره تلفن 44423311 اطلاع رسانی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز