دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان :

۴۵ هزار دانش آموز کلاس اولی در مدارس هرمزگان پذیرش می شوند

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۰:۳۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۴۲۸۹
۴۵ هزار دانش آموز کلاس اولی در مدارس هرمزگان پذیرش می شوند
دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان پیش بینی کرد : در سال تحصیلی جاری (۱۴۰۰-۱۴۰۱) طبق آمار صورت گرفته بیش از ۴۵ هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس استان شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حوریه حاجی زاده با اعلام این خبر به رسانه‌ها با اشاره به دستورالعمل ابلاغی ثبت نام دانش آموزان افزود : در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۴۲ هزار دانش آموز پایه اول وارد مدارس هرمزگان شدند که این آمار با رشد ۱۰ درصدی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ روبرو خواهد بود.

وی بیان داشت : با ابلاغ دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان به مناطق آموزش و پرورش هرمزگان، ثبت نام کلاس اولی ها از یکم خردادماه جاری آغازشده و تا پایان مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

این مسوول اظهار داشت : از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی جهت ثبت نام دانش اموزان در فضایی امن و آرام و براساس تصمیم‌های ستاد کرونای استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بهره گیری فناورانه استفاده خواهد شد.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: با توجه به مراجعه حضحضوری والدین به مدارس و شیوع بیماری کرونا، ضرورت دارد اهتمام ویژه ای برای راه اندازی سامانه های الکترونیکی و مراجعه غیرحضوری در نظر گرفته شود. 

وی بیان داشت: این در حالی است که متولیان امر تعلیم و تربیت هرمزگان از راه اندازی درگاه الکترونیک خدمات در اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داده که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه ها برای خانواده ها، دانش آموزان و فرهنگیان و کاهش استرس والدین از انتقال کرونا را به دنبال داشته باشد.

حاجی زاده در این باره گفت: تدابیر و تمهیدات لازم و استفاده از ظرفیت‌های فن آوری جهت ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان مورد نظر است و با توجه به مشارکت حداکثری دانش آموزان و اولیاء در فضای آموزش مجازی، اطلاع رسانی از طریق شبکه شاد و معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان سن ثبت نام دانش آموزان پایه اول ۶ سال تمام عنوان کرد و افزود: تمامی متولدین روز اول مهر ۱۳۹۴ می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز