استاندار هرمزگان:

مردم با رعایت صرفه‌جویی به ویژه در فصل تابستان، میزان مصرف برق را مدیریت کنند/ با کاهش مصرف از قطعی برق جلوگیری خواهد شد / از لوازم برقی پرمصرف در ساعات غیر از اوج بار استفاده شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۹:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۴۹۲
مردم با رعایت صرفه‌جویی به ویژه در فصل تابستان، میزان مصرف برق را مدیریت کنند/  با کاهش مصرف از قطعی برق جلوگیری خواهد شد / از لوازم برقی پرمصرف در ساعات غیر از اوج بار استفاده شود
استاندار هرمزگان با بیان اینکه مردم برای جلوگیری از قطعی برق، میزان مصرف برق را مدیریت کنند، گفت: اگر مصرف خانگی برق کاهش یابد، می‌توانیم به خوبی شرایط برق را مدیریت کنیم و در فصل تابستان دچار مشکل نشویم.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی در نشست بررسی مسائل و راهکاری افزایش تولید و توزیع برق و کاهش خاموشی در استان هرمزگان با اشاره به گرمای هوا، تولید و مصرف برق را یک مسئله مهم در هرمزگان دانست و بیان داشت : مصرف برق در استان هرمزگان سه هزار و 300 مگاوات است و میزان مصرف و تولید نیروگاه‌های برق استان، نزدیک به هم است.
 
وی ادامه داد : مصرف برق واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان، 900 مگاوات است و همه تلاش ما این است که بتوانیم تولید را در سقف موجود حفظ کنیم.
 
استاندار هرمزگان افزود : مصرف خانگی برق در هرمزگان، حدود دو هزار و 200 مگاوات است و در ساعات 13 تا 18 و 20 تا 22 اوج مصرف برق در استان را داریم.
 
همتی با بیان اینکه مردم برای جلوگیری از قطعی برق، میزان مصرف برق را مدیریت کنند، تصریح کرد: اگر مصرف خانگی برق کاهش یابد، می‌توانیم به خوبی شرایط برق را مدیریت کنیم و در فصل تابستان دچار مشکل نشویم و در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی، ناچار به قطعی برق هستیم.
 
وی با تاکید بر لزوم آمادگی شرکت برق برای رفع نقص و جبران آسیب های احتمالی در سیستم برق رسانی، گفت: با توجه به احتمال خسارت در سیستم برق به دلیل مصرف بالا در این ایام، باید آمادگی لازم برای رفع مشکل وجود داشته باشد.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای مدیریت مصرف، ساعت کار اداری در استان کاهش یافت و روزهای پنجشنبه‌ نیز ادارات تعطیل شده‌اند و تصمیم گرفته‌ایم در ساعات اوج مصرف از ساعت 13 تا 18 بازارها هم تعطیل شوند.
 
همتی اظهار داشت: همه این اقدامات را انجام می‌دهیم تا در فصل تابستان، برق خانگی و همچنین برق واحدهای تولیدی به خوبی تامین شود.
 
وی اضافه کرد: در مصرف برق خانگی می‌توانیم، صرفه جویی خوبی داشته باشیم و در این راستا همه با هم باید کولرهای اضافه را خاموش کنیم تا مصرف به شدت کاهش پیدا ‌کند و همچنین از لوازم برقی پرمصرف باید در ساعات غیر از اوج بار استفاده کنیم.
 
استاندار هرمزگان عنوان کرد: صداوسیما و شورای اطلاع‌رسانی استان، برای آموزش و آگاهی رسانی به مردم اقدام کنند تا با همکاری مردم، مصرف بی‌رویه کاهش ‌یابد و ادارات، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هم باید صرفه‌جویی را رعایت کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز