معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت:

۶۷ درصد دانش آموزان هرمزگان وزن مطلوب دارند/۱۹درصد چاق یا اضافه وزن دارند

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۳:۴۸:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۷۸۲۱
۶۷ درصد دانش آموزان هرمزگان وزن مطلوب دارند/۱۹درصد چاق یا اضافه وزن دارند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از مجموع 362 هزار و 968 دانش آموز استان که مورد غربالگری طرح کوچ قرار گرفتند، 43/67درصد دارای وزن مطلوب هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علیرضا باقری با اشاره به اتمام طرح کنترل وزن و چاقی ( کوچ) در استان هرمزگان ، اظهار داشت : در طرح کوچ بیش از 362 هزار و 968 دانش آموز دختر و پسر هفت الی 18 سال استان هرمزگان مورد غربالگری قد و وزن قرار گرفتند.

وی افزود : 43/67 درصد دانش آموزان این جامعه آماری دارای وزن مطلوب هستند که وضعیت استان هرمزگان در  میزان وزن دانش آموزان ، مطلوب و جایگاه چهارم کشور را دارا می باشد . 

به گفته باقری، از مجموع دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق،  6.66 ( شش ممیز 66)درصد دانش آموزان استان چاق و 13.33درصد ( 13 ممیز 33) نیز دارای اضافه وزن هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: تعداد 15 هزار و 512 دانش آموز هرمزگانی معادل 27/4 درصد( چهار ممیز 27)، دارای کمبود وزن هستند و همچنین 30 هزار و 150نفر معادل31/8 درصد( هشت ممیز 31) نیز دارای وزن لاغر می باشند.

باقری اضافه کرد: از 26 مهرماه و همزمان با هفته تربیت بدنی، تعداد ۶۱ پایگاه غربالگری قد و وزن در مناطق آموزشی ۲۲ گانه استان فعال شد و بیش از362 هزار و 968 دانش آموز را مورد غربالگری اولیه قرار دادند.

این مسئول ادامه داد: پس از غربالگری و سنجش اولیه، شاخص توده بدنی دانش آموزان و مشاوره های پیرامون کاهش وزن به دانش آموزان دارای اضافه وزن داده شد و در اسفندماه سال جاری سنجش ثانویه شاخص توده بدنی آنان صورت گرفت.

 به گفته باقری، امروزه  با توجه به شیوع ویروس کرونا، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین،کودکان و نوجوانان را به یکجا نشینی و استفاده از فعالیت‌ های فراغتی توأم با بی تحرکی نیاز به  این قبیل برنامه ها را چند برابر نموده است .

وی گفت: شیوع بسیاری از بیماری‌های خاموش همچون فشار خون، دیابت و دیگر بیماری‌ها که هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کرد، خطر چاقی و اضافه وزن را گوشزد می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز