دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس خبر داد :

نقش اتاق بازرگانی بندرعباس در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدف تعیین کننده است

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۳:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۸۳۴
نقش اتاق بازرگانی بندرعباس در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدف تعیین کننده است
دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه نقش اتاق بازرگانی بندرعباس در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدف تعیین کننده است ، گفت : گسترش روابط بین المللی هدف نخست اتاق بازرگانی بندرعباس است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر پیام رضایی در این رابطه اظهار داشت : بخش بین الملل اتاق بازرگانی بندرعباس در سال 99 با برگزاری نشست های مجازی با کشورهای هدف ، تشکیل میزهای تخصصی ، معرفی بازار کشورهای هدف و مکاتبات با این کشورها عملکرد قابل قبولی را ارائه داد که دستاوردهای بسیار خوبی را به دنبال داشت.

وی افزود : فعال سازی میزهای قطر ، عمان و اوراسیا ، برگزاری نشست های غیرحضوری با کشورهای مالزی ، چین، پرتغال، سنگال، قزاقستان، عراق و افغانستان و همچنین نامه نگاری با اتاق بازرگانی هنگ کنگ و اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خلیج فارس پیرامون برقراری ارتباط بین فعالان اقتصادی و پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) تنها بخشی از عملکرد اتاق بازرگانی بندرعباس در حوزه بین الملل است.

رضایی با اشاره به برنامه های پیش رو و اقدامات انجام شده در حوزه بین الملل طی دوماهه نخست سال جاری بیان داشت: تلاش ها برای تقویت روابط بین المللی با سرعت و جدیت در حال انجام است که برگزاری نشست مجازی روسای اتاق بازرگانی بندرعباس و باتومی گرجستان با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در باتومی و تنظیم تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی بندرعباس با اتاق بازرگانی پورتو پرتغال نیز از مهم ترین  اقدامات انجام شده در سال جاری است.

این مسوول ادامه داد: همچنین در حوزه گسترش روابط با کشورهای عضو اوراسیا نیز اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است که مشاوره اختصاصی به شرکت های تولیدکننده و صادرکننده محصولاتی نظیر خرما و صیفی جات در راستای رعایت استانداردهای مورد نیاز از جمله این اقدامات است.

رضایی تاکید کرد: تقویت جایگاه محصولات استان هرمزگان در کشورهای هدف و معرفی این محصولات به سراسر دنیا اولویت نخست اتاق بازرگانی بندرعباس است و رایزنی ها و مکاتبات در این زمینه در سطوح ملی و فراملی با جدیت ادامه دارد.

نظر شما