رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در سفر هرمزگان مطرح کرد:

ایجاد سازمان توسعه تجارت محصولات کشاورزی جهت ساماندهی حوزه بازار

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۰۸:۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۹۶۳۹
ایجاد سازمان توسعه تجارت محصولات کشاورزی جهت ساماندهی حوزه بازار
رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی از ایجاد سازمان توسعه تجارت محصولات کشاورزی ایران جهت ساماندهی حوزه بازار و تجارت با تمرکز بازرگانی در وزارت جهادکشاورزی و صمت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سید جواد ساداتی نژاد ‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مزارع پرورش میگو در بندرعباس گفت : در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حوزه تحول کشاورزی کشور یک طرح با 5 گام را تعریف کردیم که در سال 92 گام اول در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی بوده که به انجام رسیده است.

وی افزود : گام دوم این طرح در خصوص پشتیبانی ، تولید و رفع موانع محصولات کشاورزی بوده که به بحث ساختار سازی ، بازار و رفع موانع مجوزها می باشد که در دستور صحن مجلس می باشد.

‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضردر حال آماده سازی جهت طرح گام سوم حوزه تحول در بحث شیلات و آبزی پروری می باشیم.

ساداتی نژاد ابراز داشت: در کشور 6 هزار و 400 کیلومتر ساحل داریم ولی متاسفانه 48 درصد تولید در استانهای داخلی است که آمار نشان می دهد در حوزه ساحل از طرفیت ها بخوبی استفاده نشده است.

وی همچنین گفت: مطالعات نشان می دهد حجم زیادی از اشتغال ، تولید و ثروت در حوزه آبزی پروری در کشور وجود دارد که برای تحقق آن به ظرفیت سازی وایجاد زیرساخت و تسهیلات نیاز می باشد.

‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بازدید بیشتر با هدف حوزه شیلات بوده و امیدواریم تا شهریورماه که گام سوم طرح جهش آماده می شود بتوانیم با کمک بخش خصوصی ، تسهیلاتی و زیرساختی در حوزه شیلات وآبزی پروری در کشور اتفاق بزرگی بیافتد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه امروز بازدید خوبی از مزارع پرورش میگو انجام شد ، افزود: مشکلاتی در زمینه زیرساختها و تامین برق و مولد وجود دارد که انشالله بتوانیم مشکلات این حوزه را مرتفع کرده واتفاق خوبی را در این حوزه خلق کنیم.

 به گفته وی، در حوزه تجارت محصولات کشاورزی درداخل و خارج دچار مشکل هستیم وساختار مناسبی در این حوزه وجود  ندارد؛  در طول سال حدود  40 هزار میلیون تومان ضایعات کشاورزی داریم، 13 میلیارد مترمکعب آب استفاده و هزینه شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی افزود: در خرید تضمینی محصولات کشاورزی که سال گذشته انجام شد بحث خرید محصولات اساسی بود و در سایر حوزهها بایستی بازار و تجارت را ساماندهی می کردیم لذا در طرح هفته آینده که به صحن مجلس می اید سازمان توسعه تجارت محصولات کشاورزی ایران با تمرکز بازرگانی در وزارت جهادکشاورزی و صمت ایجاد می شود که می تواند ساماندهی حوزه بازار و تجارت را پوشش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز