تهمتن پرورش دهنده میگو:

لزوم تامین نیروی کار متخصص حوزه شیلات از طریق دانشگاههای استان

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۰۸:۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۹۶۴۰
لزوم تامین نیروی کار متخصص حوزه شیلات از طریق دانشگاههای استان
تهمتن پرورش دهنده میگو از لزوم تامین نیروی کار متخصص حوزه شیلات از طریق دانشگاههای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ تهمتن پرورش دهنده میگو در بازدیدی که از مزارع پرورش میگو با حضور سیدجواد ساداتی نژاد ‌‎رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی انجام شد ، گفت : حدود 400 هکتار این سایت را در سال 96 آغاز کردیم و ظرف 8 ماه توانستیم فاز اول را در 200 هکتار و بعد هم فاز دوم را به بهره برداری برساندیم.

به گفته وی، در این طرح از هیچ تسهیلات بانکی استفاده نشده است، 150 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

این پرورش دهنده میگو در خصوص مشکلات طرح ابراز داشت: جهت تامین نیروی انسانی مشکل داشته  و با وجود نزدیکی دانشگاه هرمزگان به سایت تاکنون هیچ دانشجویی به سایت مراجعه نکرده است.

تهمتن با بیان اینکه دانشگاه بایستی از دوران کارورزی دانشجوها را به سمت سایتها پرورش میگو و ماهی هدایت کند، خاطرنشان کرد: بازار کار خوبی برای دانشجویان شیلات در هرمزگان وجود دارد منتها به دلیل عدم آگاهی و شناخت تاکنون دانشجویان حوزه شیلات به سایتهای پرورش ماهی و میگو مراجعه نمی کنند تا با کسب تجربه لازم بعد از فارغ التحصیلی در این سایتها مشغول بکا ر شوند.

ساداتی نژاد در این بازدید اظهار کرد: از طریق روسای دانشگاهها تفاهم نامه ای منعقد شود برای دانشجویان رشته شیلات که از ترم 2 به بعد با حضور در سایتهای پرورش میگو و ماهی تجربه لازم را کسب کرده و بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.

به گفته وی، با نیاز سنجی های لازم وبا حمایت جهادکشاورزی و دانشگاه به راحتی نیروی کار مورنیاز این صنعت تامین می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز