سردار غلامرضا جعفری:

هرمزگان از استان های امن کشور است/بیش از ۹هزار نفر امنیت انتخابات را برعهده دارند

۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۴:۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۴۵۱۳
هرمزگان از استان های امن کشور است/بیش از ۹هزار نفر امنیت انتخابات را برعهده دارند
فرمانده انتظامی هرمزگان از بکار گیری بیش از ۹هزار نفر در برقراری امنیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهرو روستا در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سردار"غلامرضا جعفری" افزود: این ۹هزار نفر شامل عوامل انتظامی، دریابانی، بسیج و سپاه و پلیس افتخاری هستند که در تأمین امنیت شعب اخذ رای و تامین امنیت هیئت های نظارت  و تامین امنیت مناطق شهری و روستایی انجام وظیفه می کنند.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان از استان های امن کشور است و نیروی انتظامی با تأمین امنیت و احساس امنیت در جامعه، به تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی کمک می کند.

رییس پلیس استان اضافه کرد: نظارت و رصد ترافیک و تأمین ایمنی از دیگر موارد  مهم است که برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات با برنامه ریزی دقیق، در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: تأمین امنیت انتخابات در روستاها و شهرها مورد توجه جدی قرار دارد و  اکیپ های سیار نیز با گشت زنی در محورها و حضور در صندوق ها به تأمین و ارتقای ایمنی انتخابات به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور کمک می کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطر نشان کرد:با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی و رصد فضای حقیقی و مجازی تاکنون موردخاصی از بروز مشکل در تبلیغات انتخاباتی در این استان گزارش نشده است.

یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.

از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری خواهند کرد.

مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب می کنند.

در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.

 

نظر شما