بهره برداری از مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومین در بندرعباس

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۲۳:۲۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۷۵۳۹
بهره برداری از مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومین در بندرعباس
طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان از مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومین در بندرعباس بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، همزمان با هفته قوه قضاییه ، طی مراسمی با حضور علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان از مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومین در بندرعباس بهره برداری شد. 

در جریان این مراسم از ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک و تجهیزات مرتبط با آن نیز رونمایی شد تا در جهت مراقبت الکترونیکی از محکومین به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این مراسم ، با گرامیداشت آغاز هفته قوه قضاییه و یاد وخاطره شهدای دستگاه قضایی به ویژه شهید مظلوم حضرت آیت اللّه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان، به ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده زندانیان و لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین برای مراقبت از محکومین اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیکی برای افراد واجد شرایط، ارتقای شاخص ها و مؤلفه های مرتبط با حقوق شهروندی است.

علی صالحی در ادامه افزود: قانون گذار امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی جهت مراقبت از زندانیان در محدوده مکانی مشخصی را پیش بینی نموده و خوشبختانه در ادامه اجرای این طرح در استان هرمزگان از امروز تعداد ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک جدید به محکومین در شهر بندرعباس تخصیص داده شد.

 وی خاطرنشان کرد: این پابندهای الکترونیک جهت استفاده محکومین واجد شرایط براساس نوع و میزان محکومیت در محدوده شهری تعیین شده به تشخیص مقام قضایی ، نصب و فعال خواهند شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین در جریان بازدید از مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومین ، با اعلام اینکه هدف دستگاه قضایی در دوره تحول، صرفاً نگهداری زندانیان در زندان نیست خاطر نشان کرد: علاوه بر مراقبت، اصلاح رفتار مددجویان و توانمندسازی آنها به طور جدی مدنظر است.

نظر شما