دکتر همتی در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان:

۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای کوچک پرداخت می‌شود/طرح بزرگ شیلاتی و گردشگری دریایی و ساحلی با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی توسط یک گروه توانمند در غرب شهرستان بندرلنگه اجرا خواهد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۷:۴۱:۴۴
کد خبر: ۱۱۹۸۶۳۳
۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای کوچک پرداخت می‌شود/طرح بزرگ شیلاتی و گردشگری دریایی و ساحلی با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی توسط یک گروه توانمند در غرب شهرستان بندرلنگه اجرا خواهد
استاندار هرمزگان از پرداخت تسهیلات حمایت از طرح‌های کوچک و متوسط اشتغال‌زا و مشاغل خرد و خانگی از محل تبصره 18 قانون بودجه سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 ، عنوان کرد: از این محل 40 هزار میلیارد تومان منابع دولتی که بخشی از آن از صندوق توسعه ملی است، برای پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده است.
 
وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی به استان ها، سهمیه ای برای بخش های کشاورزی، گردشگری، مسکن، حمل و نقل، صنعت و معدن تعیین شده است و دستگاه‌های مسئول در استان، باید برنامه‌های استان را به کمیته کشوری در این خصوص ارائه کنند تا مصوب و ابلاغ شود.
 
استاندار هرمزگان افزود: این منابع که تسهیلات با یارانه دولتی محسوب می‌شود، برای حمایت از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط و اشتغال خرد و خانگی پرداخت می‌شود و استفاده از این منابع، ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال است.
 
همتی تصریح: افرادی که طرح و برنامه اشتغال‌زایی دارند، از این محل با پرداخت تسهیلات، مورد حمایت قرار می‌گیرند و سازوکار این امر در استان تعیین و پس از بررسی و تصویب پرونده‌ها در کمیته مربوطه، طرح های مصوب جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.
 
وی با اشاره به بررسی طرح بزرگ گردشگری دریایی و ساحلی، کشاورزی، شیلاتی و حمل و نقل در بنادر چیروئیه و کلات در غرب شهرستان بندرلنگه، گفت: این سرمایه‌گذاری بزرگ پنج هزار میلیارد تومانی توسط یک گروه توانمند صورت می‌گیرد که 
هم زمینه استفاده مناسب اسکله‌های این بنادر در زمینه شیلاتی را ایجاد می‌کند و هم تجهیزات و امکانات رفاهی توسط گروه سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود.
 
استاندار هرمزگان با تاکید بر تسریع در فرآیند اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: این طرح به دستگاه‌های مسئول ارجاع شد تا بررسی و صدور مجوزهای لازم صورت گیرد و در کارگروه تخصصی نیز چند منظوره شدن اسکله این بنادر پیگیری می‌شود تا هم خدمات خوبی به صیادان ارائه و هم با رونق گردشگری، اشتغال ایجاد شود و بوم گردی ها نیز توسعه یابد.
نظر شما