استاندار هرمزگان در شورای فرهنگ عمومی استان:

فعالیت های فرهنگی باید بر مبنای سند مهندسی فرهنگی شکل بگیرد

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۷:۵۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۹۱۵۳
فعالیت های فرهنگی باید بر مبنای سند مهندسی فرهنگی شکل بگیرد
استاندار هرمزگان حرکت بر مدار سند مهندسی فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: فعالیت های فرهنگی دستگاه ها باید بر مبنای یک روش و مشی واحد و در راستای سند مهندسی در کشور شکل بگیرد، چرا که فرهنگ شکل دهنده اوضاع جامعه در همه ابعاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه ، برگزاری سالم انتخابات و مشارکت خوب هرمزگانی ها در این تکلیف شرعی و میهنی را یک موفقیت بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و عنوان کرد: امیدواریم دولت آینده بتواند با کمک مردم انتظارات موجود را به‌ویژه در حوزه فرهنگ عمومی به نحو مطلوب برآورده کند.

 
وی حرکت بر مدار سند مهندسی فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: فعالیت های فرهنگی دستگاه ها باید بر مبنای یک روش و مشی واحد و در راستای سند مهندسی در کشور شکل بگیرد، چرا که فرهنگ شکل دهنده اوضاع جامعه در همه ابعاد است.
 
استاندار هرمزگان، روزمره‌گی را آفت تصمیم‌گیری های فرهنگی عنوان کرد و با اشاره به احصاء پنج مسئله مهم فرهنگی استان توسط تیم های تخصصی، بیان داشت: این مسائل فرهنگی باید با بهره گیری از دانش متخصصان فرهنگی دستگاه های اجرایی، نخبگان دانشگاهی و حوزوی در چارچوب هوشمندانه‌ای دوباره ارزیابی و جمع بندی شود که در نهایت بتوان با استفاده از همه ابزارها و ظرفیت ها، اهداف مورد انتظار را محقق کرد.
 
دکتر همتی، مهاجرپذیر بودن استان را یکی از دلایل مهم برای توجه بیشتر به مقوله فرهنگ برشمرد و ادامه داد: برنامه ای که تدوین و جمع بندی می شود از یک سو باید بتواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی همه گروه ها باشد و از سوی دیگر قدرت لازم و عملیاتی را برای مواجهه با همه آسیب های شناسایی شده داشته باشد.
 
وی همچنین با اشاره به برخی از آسیب های فرهنگی، به تشریح چرایی هر یک از این موارد پرداخت و خواستار بازنگری مسائل مطرح شده و ارائه پیشنهادات اعضاء به منظور ارتقاء سطح کیفی مسائل اولویت دار فرهنگی استان شد.
 
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس برگزار شد، کلیات مسائل اولویت دار فرهنگی استان توسط اعضای شورا مورد تصویب قرار گرفت و پس از اصلاحات جزئی هفته آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود.
 
همچنین در این نشست احکام مسئولان برخی از کمیته های برش استانی سند توسعه فرهنگی اعطاء شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز