استاندار هرمزگان در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح کرد:

تزریق واکسن کرونا یک مسئولیت اجتماعى است و همه باید در برابر این بیماری واکسینه شوند

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۸:۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۴۸۷۹
تزریق واکسن کرونا یک مسئولیت اجتماعى است و همه باید در برابر این بیماری واکسینه شوند
استاندار هرمزگان گفت : با وجود تهیه و تامین واکسن کرونا ، اما در هرمزگان بسیاری از افراد در گروه های سنی واجد شرایط، از تزریق واکسن امتناع می کنند و از واکسیناسیون استقبال ندارند، که کار خوبی نیست و با عدم تزریق واکسن، جان و سلامتی خود و دیگران را به خطر می اندازند و باید توجه داشته باشیم که تزریق واکسن کرونا یک مسئولیت اجتماعى است و همه باید طبق شرایط سنی در برابر این بیماری واکسینه شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان ، عنوان کرد : از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ، گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان و مسائل و مشکلات و درخواست ها در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان ارائه شد.
 
وی ادامه داد : رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح که در این جلسه حضور داشتند ، دستور دادند سریعا عملیات ساختمانی بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس تکمیل شود و رئیس جمهور محترم نیز به وزیر بهداشت دستور دادند ، تجهیزات آن تامین و این بیمارستان به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
استاندار هرمزگان افزود : بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس به عنوان یک زیرساخت درمانی خیلی خوب محسوب می شود و این بیمارستان به گونه ای طراحی شده که در شرایط اضطراری با ظرفیت بالایی می توان از آن استفاده کرد.
 
همتی با اشاره به ارائه درخواست ایجاد بیمارستان صحرایی در بندرعباس، تصریح کرد: رئیس جمهور به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کردند تا در صورت اعلام نیاز استان به سرعت بیمارستان صحرایی به ویژه در بندرعباس با توجه جمعیت مرکز استان، برپا شود.
 
وی گفت : تعداد تست های تشخیص کرونا در استان افزایش یافته و رئیس جمهور نیز به وزیر بهداشت دستور دادند، کیت های تشخیص کرونا و منابع مالی جهت تامین دارو در استان هرمزگان، به میزان کافی تامین شود.
 
استاندار هرمزگان با تشکر و قدردانی از همکاری خوب سپاه، ارتش، نیروی انتظامى و بسیج، خاطرنشان کرد: این نیروها در استان هرمزگان، تمام توان خود را در راستای درمان بیماران و همچنین مدیریت و مقابله با کرونا به کار گرفته اند.
 
همتی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار داشت: با تمام این اقدامات، اگر پروتکل های بهداشتی و بایدها و نبایدهایی که همواره مطرح شده است، رعایت نشود هرچه امکانات جدید هم ایجاد کنیم، بیماری کرونا همچنان شیوع خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: با وجود تهیه و تامین واکسن کرونا، اما در هرمزگان بسیاری از افراد در گروه های سنی واجد شرایط، از تزریق واکسن امتناع می کنند و از واکسیناسیون استقبال ندارند، که کار خوبی نیست و با عدم تزریق واکسن، جان و سلامتی خود و دیگران را به خطر می اندازند و باید توجه داشته باشیم که تزریق واکسن کرونا یک مسئولیت اجتماعى است و همه باید طبق شرایط سنی در برابر این بیماری واکسینه شوند.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به تغییر ساعت کار اداری و تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه، بیان داشت: این تعطیلی ادارات برای رفتن به سفر نیست، بلکه در راستای کنترل و مدیریت بیماری کرونا و مصرف برق صورت گرفته و در این روزها و ساعت های تعطیلی اگر همه در خانه بمانند و تردد و مسافرت به ویژه به روستاها نداشته باشند، شیوع کرونا در هرمزگان کاهش جدی خواهد داشت.
 
همتی یادآور شد: با نظارت و بازرسی گسترده باید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات، دستگاه ها، سازمان ها، بنگاه های اقتصادی و تولیدی، بازار و اصناف، افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: کسبه و اصناف به شرط اینکه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، اجازه فعالیت دارند و گزارش هایی داریم که تعدادی از واحدهای صنفی در بازار، پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که چنین واحدهایی، پلمپ طولانی مدت خواهند شد.
 
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه همه باید از سفرها و رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنیم، افزود: باید در همه محیط های عمومی فاصله اجتماعى را رعایت و حتما از ماسک استفاده کنیم و از برگزارى دورهمی، مهمانی و مراسم های عروسی و ختم نیز خودداری شود.
 
همتی با بیان اینکه 11 شهرستان در استان هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند، عنوان کرد: شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، سیریک، جاسک، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند و شهرستان بشاگرد در وضعیت نارنجی و شهرستان ابوموسی در وضعیت زرد قرار دارند.
 
وی گفت : از همه مردم هرمزگان می خواهیم، با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقبال گروه های سنی از واکسیناسیون و تزریق واکسن، کمک کنند، هرمزگان از وضعیت قرمز شیوع کرونا، خارج شود.
 
استاندار هرمزگان تاکید کرد: افراد مبتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی هستند، حتما دوره قرنطینه را رعایت کنند و در خانه بمانند.
نظر شما