مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان :

برنامه هفته ازدواج در استان هرمزگان تشریح شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۹:۰۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۴۹۲۴
برنامه هفته ازدواج در استان هرمزگان تشریح شد
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ضمن تشریح برنامه های هفته ازدواج در استان از برگزاری سومین پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران در سال 1400 و پویش های مختلف با هدف ترویج ازدواج آسان با همراهی خیرین در سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، محمودرضا امیاری با تاکید بر اهمیت هفته ازدواج در حفظ و تحکیم بنیان خانواده و گسترش سنت حسنه ازدواج اظهار داشت : برنامه های ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان به دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع توجه به پویش ازدواج جوانان با همراهی خیری و بهره‌مندی از ظرفیت آنها در کمک رسانی به جوانان در موضوع ازدواج برای خدمات ارائه شده در هفته ازدواج ابلاغ شده است .

وی با اشاره به فرا رسیدن اول ذیحجه سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) بیان داشت : ازدواج ساده و آسان باید الگویی برای ازدواج در جامعه برای جوانان باشدو ما باید از ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) الگو و درس ساده زندگی کردن را درجامعه ترویج دهیم.

متولی ورزش و جوانان هرمزگان یادآورشد : به دلیل اهمیت ازدواج و خانواده با توجه به شرایط موجود درکشور بعلت شیوع ویروس کرونا برنامه های هفته ازدواج در استان هرمزگان بیشتر در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : فرهنگ سازی گسترده در خصوص لزوم مشاوره های پیش از ازدواج ( نقش آن در شکل گیری ازدواج آگاهانه ، آسان و ....) ، هماهنگی با صدا و سیما و ارسال محورهای مرتبط با مسائل مربوط به حوزه ازدواج جوانان (جوانان چالش‌ها و راهکارها با حضور صاحب نظران، روانشناسان و متخصصان حوزه ازدواج و خانواده) ، فرهنگ سازی و ارزش آفرینی ازدواج‌بدون تجملات و پرهزینه ، کمپین رسانه‌ای با موضوع ساده زیستی زیر یک سقف ، آغاز زندگی مشترک بدون برگزاری مراسم در شرایط کرونایی ، ترغیب زوج های جوان به فرزندآوری ، اجرای برنامه‌های الگوساز و ظرفیت‌های فرهنگی در سطح استان ازجمله برنامه های هفته ازدواج می باشد.

امیاری تصریح نمود : تقدیر از زوجین جوان جامعه پزشکی استان ، تقدیر از مراکز مشاوره فعال ، تقدیر از روانشناسان فعال در کارگاه های آموزش خانواده و ازدواج ، تقدیر از زوجین موفق در سازمانهای مردم نهاد جوانان و ورزشکاران موفق ، تولید محتوای آموزشی و فرهنگ ساز در قالب های موشن گرافی ، فیلم کوتاه و .... ، برگزاری کارگاه های آموزش ازدواج و… در دستور کار برنامه های این هفته قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان عناوین روزهای این هفته را به شرح زیر اعلام کرد : دوشنبه 21 تیرماه ، ازدواج بهنگام و آگاهانه ، ترویج زندگی ساده ، مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پا گیر

روز سه شنبه ؛ نقش مشاوره تخصصی پیش از ازدواج در تشکیل زندگی پایدار

روز چهارشنبه ؛ ترویج و تسهیل ازدواج با مشارکت خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان امر ازدواج نامگذاری شده است.

گفتنی است : روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه ؛ توانمندسازی جوانان ، تقویت مهارت های مدیریت خانواده در زوجهای جوان ، جامعه سالم و با نشاط

روزجمعه ؛ ازدواج ، ترویج فرزندآوری ، تقویت مهارت های فرزندپروری ، جامعه جوان پویا و بالنده

روز شنبه ؛ عفاف و حجاب ، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تعالی خانواده

روز یکشنبه ؛ سواد رسانه ای ، آگاهی بخشی به جوانان به بهره گیری از تولیدات آموزشی و فرهنگی در فضای مجازی می باشد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز