رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی هرمزگان خبر داد :

کاهش ۹۲ درصدی بارندگی نسبت به سال آبی گذشته

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۲:۳۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۵۱۰۶
رئیس گروه مطالعات آب‌های با ذکر این نکته که 25 ایستگاه باران‌سنجی در سراسر هرمزگان در حال ثبت اطلاعات هستند ، عنوان کرد : از ابتدای سال ابی جاری متوسط بارندگی استان هرمزگان 34.8 میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 92 درصد افت داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، الله مویدی اظهار کرد : کاهش بارندگی در سال آبی‌جاری تاثیر خود را روی منابع آب سطحی و مخازن سدها گذاشته است.

وی با ذکر این نکته که 25 ایستگاه باران‌سنجی در سراسر هرمزگان در حال ثبت اطلاعات هستند ، عنوان کرد : از ابتدای سال ابی جاری متوسط بارندگی استان هرمزگان 34.8 میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 92 درصد افت داشته است.

رئیس گروه مطالعات سطحی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به کاهش 80 درصدی بارندگی نسبت به دوره دراز مدت ، ابراز داشت : در دوره دراز مدت 53 ساله بیش از 383.3 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

مویدی با بیان اینکه متوسط بارندگی سالانه هرمزگان در دوره دراز مدت 53 ساله 189.6 میلی‌متر است ، تصریح کرد : متوسط بارندگی استان هرمزگان از ابتدای سال آبی تا کنون طی دوره 53 ساله 174.77 میلی‌متر است.

وی اذعان کرد : ایستگاه فاریاب سنگوئیه با 79.2 میلی‌متر از ابتدای سال آبی تا کنون بیشترین میزان بارندگی را در میان ایستگاه‌های باران‌سنجی ثبت کرده است و ایستگاه‌های پارسیان و هرنگ با ثبت 56 و 50 میلی‌متر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بیان داشت : ایستگاه‌های «قشم» ، «تصفیه‌خانه» ، «سد استقلال» و «درگیر» با ثبت به ترتیب صفر ، 5 ، 7.5 و 5.4 میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را در استان هرمزگان ثبت کرده‌اند.

نظر شما