مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم:

پسماندهای عفونی بخش ها و مراکز خصوصی تعیین تکلیف و بی خطر سازی شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۰۸:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۵۹۴۱
پسماندهای عفونی بخش ها و مراکز خصوصی تعیین تکلیف و بی خطر سازی شود
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در جلسه شورای سلامت ضمن بیان اینکه لازم است در خصوص پسماندهای عفونی بخش ها و مراکز خصوصی تعیین تکلیف شود گفت : تمامی زباله عفونی در بخش های دولتی شهرستان قشم از جمله بیمارستان و مراکز خدمات جامع سلامت جمع آوری ، بی خطر سازی و در زباله سوز بیمارستان امحا میشود .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حمید رضا بهزادی در ادامه  افزود  : در سطح شهرستان قشم بیش از ۱۳۰ بخش خصوصی شامل مطب ها ، درمانگاه ها و آزمایشگاه وجود دارد که می بایست زباله های عفونی آنها تعیین تکلیف شود  که به منظور جمع آوری و بی خطر سازی زباله های عفونی از مطب ها ، درمانگاه ها و آزمایشگاه های بخش خصوصی سطح شهرستان به عزم و اراده جدی ارگانها ذی ربط اهم از شهرداری‌ها ، منطقه آزاد و محیط زیست نیاز است.

وی با اشاره به دستگاه زباله سوز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد : نیاز است متولیان امر در خصوص جمع آوری ، بی خطر سازی و معدوم کردن زباله عفونی اهتمام ورزند .

زارعی مدیر فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد در خصوص زباله های عفونی بیان داشت : با همفکری و تعامل در زمینه پسماندهای عفونی این مشکل مرتفع خواهد شد .

دکتر حمید رضا بهزادی در ادامه این جلسه ضمن اشاره به آمار مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال عنوان کرد : آگاه سازی جوامع محلی از خطرات احتمالی حوادث برای کودکان زیر ۵ سال ، از گزینه های حایز اهمیت در کاهش مرگ و میر این گروه سنی خواهد بود .

وی ایمن سازی آب انبارها ، آگاه سازی والدین از خطرات را مهم دانست و بیان کرد : با توجه به موارد مرگ کودکان زیر ۵ سال در آبهای جمع شده در زیر کولر ها در فصل تابستان ، لازم است والدین تمهیداتی در خصوص هدایت آبهای کولر در منازل و کاهش احتمال خطر در نظر گیرند .

دکتر نصری فرماندار شهرستان قشم عنوان کرد : بخشداری‌ها می توانند از ظرفیت دهیاری‌ها به منظور آموزش در زمینه آگاه سازی خانواده ها و مواردی که تهدید کننده سلامت فرزندانشان است  استفاده کنند .

 جلسه شورای سلامت با حضور دکتر نصری فرماندار ، دکتر بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم  ، دکتر صادقی رئیس نظام پزشکی قشم ، زارعی معادن فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد و سایر مسئولین ادارات با دستور کار پسماندهای عفونی بخش خصوصی و مرگ کودکان زیر ۵ سال در سالن فرمانداری برگزار شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز