رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان :

رشد ۷۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از مراکز قرنطینه نسبت به سال گذشته

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۸:۲۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۶۵۳۷
رشد ۷۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از مراکز قرنطینه نسبت به سال گذشته
نسبت صادرات محصولات کشاورزی در مراکز قرنطینه استان هرمزگان ، در سه ماهه نخست سال 1400 نسبت به سال قبل با رشد 76 درصدی به بیش از 210 هزار تن رسید .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علی باقر زاده همائی بیان داشت : صادرات محصولات کشاورزی در مراکز قرنطینه استان هرمزگان ، در سه ماهه نخست سال 1399 به میزان 371 هزارتن بود که  با رشد 76 درصدی نسبت به سال قبل به  بیش از 210 هزار تن در سال 1400 رسیده است .

وی افزود بیشترین میزان صادرات نیز به ترتیب مربوط به سه محصول هندوانه ، گوجه فرنگی و سیب درختی می باشد.

علی باقرزاده همایی ادامه داد : در حوزه واردات محصولات از این مراکز از 580 هزارتن به 446 هزارتن رسیده که با کاهش 23 درصدی مواجه هستیم .

این مقام مسئول تصریح کرد : در شرایط کنونی کشور که اپیدمی بیماری کرونا ویروس وجود دارد ، تمام همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا در این شرایط سخت به اقتصاد کشور و رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه واردات و صادرات و ترانزیت کمک کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه همچنین از لزوم همگرایی سایر نهادها به منظور مدیریت عوامل خطرزای گیاهی خبر داد و خاطرنشان کرد : اجرای ضوابط قرنطینه ای به منظور جلوگیری از ورود عوامل خسارتزای گیاهی به درون کشور و همچنین صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات صادراتی به جد در مراکز قرنطیه گیاهی بنادربه ویژه شهیدرجایی و باهنر دنبال می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در ترانزیت محصولات کشاورزی در سه ماهه نخست سالجاری  207 هزارتن محصول مجوز گرفته اند که نسبت به سال گذشته که 89 هزارتن بوده است 132 درصد افزایش داشته است .

وی ابراز داشت:مراکز قرنطینه ای سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مستقر در بنادر شهید رجایی، شهیدباهنر ،بندر لنگه، جاسک، میناب و سیریک بر محموله های صادراتی و وارداتی محصولات کشاورزی نظارت دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: با همدلی و هماهنگی بیشتر و با توجه به نقش فعال تشکل ها و تعاونی ها برای ایجاد زیرساخت‌های بخش خصوصی شاهد توسعه صادرات در بخش کشاورزی خواهیم بود. . وی ساماندهی کشاورزان در تشکل های کشاورزی و تقویت تشکل ها را نیز بهترین روش برای تقویت و توسعه  صادرات بخش کشاورزی دانست.

وی به مواردی که می تواند در صادرات حایز اهمیت باشداشاره کردو گفت: دراین خصوص ،فراهم کردن بستر لازم برای احداث سردخانه ها و ارایه مشاوره فنی به تولید کنندگان ،بهره برداران و کشاورزان نیز از جمله اقداماتی است که سازمان برای صادرات محصولات کشاورزی انجام داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز